گفت‌وگوی رئیس مسجد جامع پاریس با پاپ واتیکان
کد خبر: 4039800
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

گفت‌وگوی رئیس مسجد جامع پاریس با پاپ واتیکان

شمس‌الدین حفیظ، رئیس مسجد جامع پاریس و هیئت همراه، با حضور در دفتر پاپ فرانسیس دوم در واتیکان، با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، در این دیدار که محمد الونوغی، مدیرکل مسجد جامع پاریس و خالد العربی، خطیب این مسجد نیز حضور داشتند، شمس‌الدین حفیظ، رئیس مسجد با تقدیم نامه‌ای به پاپ خواستار کمک‌های پاپ در جهت نزدیکی بین پیروان ادیان شد.
 
در این نامه نوشته شده بود: «ما امروز شدیداً نیازمند نزدیکی بین پیروان ادیان به‌ویژه در زمینه تعلیم و تربیت و همبستگی در مقابل افزایش تعصبات و افراط‌گرایی‌ها در فرانسه و اروپا هستیم.»
 
پاپ فرانسیس نیز در این دیدار با بیان دیدگاه خود گفت: مسیحیان کاتولیک و مسلمانان جهان می‌توانند یک جامعه بشری همراه با برادری انسانی تشکیل دهند.
 
پاپ ابراز امیدواری کرد که کاتولیک‌ها و مسلمانان بتوانند با بحران‌های کنونی جهان مقابله کنند. وی همچنین نسبت به سرنوشت مهاجرانی که به قاره اروپا مهاجرت می‌کنند و وضعیت موجود در کشور اوکراین نیز ابراز نگرانی کرد.
 
بنا به خواسته پاپ، مسجد جامع پاریس روز جمعه، 4 مارس (13 اسفند) از مسلمانان فرانسه دعوت می‌کنند تا هنگام برگزاری نماز جمعه، برای توقف جنگ در اوکراین دعا کنند.
 
رئیس مسجد جامع پاریس نیز در این دیدار ضمن دعوت از پاپ برای حضور در مسجد جامع پاریس، بر اهمیت تلاش‌های مشترک در زمینه تربیتی و مقابله با افرا‌ط‌گرایی و نژادپرستی تأکید کرد و گفت: مسلمانان باید بتوانند برای مقابله با نژادپرستی، به کلیسای کاتولیک تکیه کنند.

انتهای پیام
captcha