انتقاد شدید از متولی مسجد جامع پاریس به دلیل حمایت از صهیونیست‌ها
کد خبر: 4178726
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹

انتقاد شدید از متولی مسجد جامع پاریس به دلیل حمایت از صهیونیست‌ها

جنبش جامعه برای صلح در الجزایر، بزرگ‌ترین حزب اسلامی در پارلمان این کشور اظهارات متولی مسجد جامع پاریس را در خصوص مجرم انگاشتن مقاومت در فلسطین و تروریست خواندن آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از قدس العربی، جنبش جامعه برای صلح در الجزایر، بزرگ‌ترین حزب اسلامی در پارلمان این کشور اظهارات و شمس‌الدین حفیز، تولیت مسجد جامع پاریس را در خصوص مجرم انگاشتن مقاومت در فلسطین  و تروریست خواندن آن را به شدت محکوم و تأکید کرد: این اظهارت مورد تأیید هیچ اندیشمند مسلمانی نیست.  

این جنبش که بزرگ‌ترین حزب اسلامی در پارلمان الجزایر است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: با حیرت و نکوهش اظهارات خطرناک رئیس مسجد جامع پاریس درباره نبرد قهرمانانه مقاومت فلسطین را دنبال می‌کنیم. مقاومتی که در پاسخ به جنایت اشغالگری، محاصره و قتل هزاران انسان بی‌گناه و هتک حرمت مقدسات مسلمانان به ویژه قدس شریف توسط رژیم صهیونیستی، عملیات طوفان الاقصی را شروع کرد.

این حزب که «حمس» نامیده می‌شود، گزیده‌ای از سخنان حفیز را نقل کرد که در آن وی اقدامات مقاومت را جنایتی خشونت‌آمیز توصیف کرد و اینکه «اقدامات مقاومت با پیام دین همخوانی ندارد» و کشتار قربانیان بی‌گناه «قتل و عام وحشتناک» است. حفیز همچنین در راستای همدردی به آنچه وی «قربانیان بی‌گناه یهودی» می‌نامد، حماس را «سازمانی تروریستی» توصیف می‌کند.  

بزرگ‌ترین حزب اسلامی در پارلمان الجزایر تأکید کرد: این اظهارات که آشکارا با سیاست‌های رسمی دولت الجزایر مغایر است، با افکار عمومی مردم این کشور و همچنین ارزش‌هایی که مسجد جامع پاریس بر مبنای آن بنیان نهاده شده نیز در تضاد است.  این اظهارات  همچنین مواضع شریف همه مسلمانان فرانسه و غرب، حتی مسیحیان و یهودیان شریف، که در راهپیمایی‌های مردمی در کشورهای مختلف غربی بیان شد، نیز مغایرت دارد شمس‌الدین حفیز، متولی مسجد جامع پاریس که یک نهاد وابسته به دولت الجزایر است، پیش‌تر نیز با اظهارات خود در مورد اسلام خشم جریان‌های دینی در الجزایر را برانگیخته بود.

انتهای پیام
captcha