جشنواره خوب اما مسئولان فراموشکارند/ مناسب‌سازی شهری و شغل نداریم + صوت و فیلم
کد خبر: 4039804
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
ایکنا در گفت‌وگو با هنرمندان توانیاب «همام»

جشنواره خوب اما مسئولان فراموشکارند/ مناسب‌سازی شهری و شغل نداریم + صوت و فیلم

یک هنرمند توانیاب بیان کرد: مسئولین زیادی عموماً از این نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنند و با توانیابان صحبت می‌کنند. ما مشکلات را بیان می‌کنیم اما هیچ کدام از مشکلات پیگیری نمی‌شود و به درخواست‌ها عمل نمی‌شود؛ مسئولین فراموشکارند. 

ایکنا به مناسبت اختتامیه دومین جشنواره ملی هنری «همام» در 10 اسفندماه 1400؛  گفت‌وگویی با برخی از هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره انجام داده است تا از روند این جشنواره هنری از دید هنرمندان آن اطلاع پیدا کنیم.

برای ما کار وجود ندارد

امیر توحیدی پور 35 ساله دانشجوی ارشد پژوهش‌ هنر و برگزیده تندیس نقره‌ای دومین جشنواره ملی هنری «همام» بیان کرد: جشنواره خوبی بود. کارهای قوی‌تری شرکت کرده بودند و چیدمان خوبی داشت.

وی از حضور مسئولان در بازدید از این نمایشگاه گفت: این اتفاق خوبی است که مسئولین حضور پیدا می‌کنند و با هنرمندان گفت‌وگو می‌کنند البته به شرطی که مشکلات ما را حل کنند. من با رئیس سازمان بهزیستی هنگام بازدیدشان گفت‌وگو و مشکلات را بیان کردم و امیدوارم که ترتیب اثر بدهند.

جشنواره فوق‌العاده بود / مسئولین به مشکلات توانیابان را فراموش نکنند

وی در رابطه با مشکلات موجود توانیابان بیان کرد: قطعاً یکی از مهم‌ترین مشکلات، عدم مناسب‌سازی شهری است که هیچ جایی نمی‌شود رفت، رمپ وجود ندارد و ماشین استاندارد برای ما نیست و خیلی از مسائل شبیه به این موضوع وجود دارد. نکته دیگری که وجود دارد موضوع کار است. متاسفانه برای ما کار وجود ندارد و هرسال فقط اسم این می‌آید که باید شماها را استخدام کنند ولی خب عملاً این اتفاق هیچ وقت رخ نمی‌دهد.

توانستم فراتر از افراد سالم در اجتماع گام بردارم

عین‌الله نوروزی از شیراز از دیگر هنرمندان شرکت کننده برگزیده بخش جایزه سوم دومین جشنواره ملی هنری «همام» در رابطه با این جشنواره بیان کرد: من در جشنواره‌ها و مراسم متعددی در سراسر کشور شرکت کردم و می‌توانم به صراحت بیان کنم که اولین گامی در جشنواره «همام» برداشتم، بی‌نظیر بود. مسئولین این جشنواره از همه لحاظ برای افراد دارای معلولیت سنگ تمام گذاشتند. محل اسکان مناسب‌سازی شده بود و سرویس‌دهی مناسبی برای رفت و آمد وجود داشت.

جشنواره فوق‌العاده بود / مسئولین به مشکلات توانیابان را فراموش نکنند

وی در رابطه با دیدارهای مسئولین از این جشنواره بیان کرد: در هنگام بازدید وزیر محترم ارشاد و رئیس سازمان بهزیستی از آنها درخواست کردم که از تشکل‌های مردم‌نهاد و خیریه‌ای که گام سترگی برای عزیزان توانیاب برمی‌دارند با تمام وجود حمایت کنند. بهزیستی که متولی این کار است باید حمایت کند. همچنین فراتر از بهزیستی تشکل‌های دیگری هم حضور دارند که در این راه گام برمی‌دارند.

جشنواره فوق‌العاده بود / مسئولین به مشکلات توانیابان را فراموش نکنند

وی اظهار کرد: سه سال بود که منزوی بودم. امثال همین موسسات خیریه بودند که دست من را گرفتند و وارد کلاس‌ها کردند که الان به عنوان کارفرما مشغول هستم و می‌توانم به همنوعان خودم آموزش بدهم و آثارم را به نمایش بگذارم. من توانستم بعد از سانحه‌ای که برایم اتفاق افتاد بار دیگر وارد اجتماع شوم و حتی فراتر از افراد سالم در اجتماع گام بردارم.

مسئولین فراموشکارند

گلارا تأملی توانیاب شرکت کننده از تهران گفت: من در بخش سفالگری دستی فعالیت می‌کنم که اثر تاریخی شهر ارومیه و یک نقش برجسته را ساختم که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

جشنواره فوق‌العاده بود / مسئولین به مشکلات توانیابان را فراموش نکنند

این هنرمند توانیاب با مطرح کردن گلایه‌ای از مسئولان بیان کرد: من اولین بارم نیست که در این جشنواره‌ها شرکت می‌کنم و مسئولین زیادی عموماً از این نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنند و با توانیابان صحبت می‌کنند. ما مشکلات را بیان می‌کنیم اما هیچ کدام از مشکلات پیگیری نمی‌شود و به درخواست‌ها عمل نمی‌شود؛ به همین دلیل من دیگر رغبت نمی‌کنم که مشکلات را بیان کنم؛ مسئولین فراموشکارند. 

کد

وی اضافه کرد: هنر در ایران جایگاه پایینی دارد و برخی آثار افراد توانیابی که در این جشنواره حضور دارند در حد بین‌المللی است که باید خیلی مورد توجه واقع شود و از آنها حمایت شود. مشکلات ما بسیار زیاد است که امیدوارم به آنها رسیدگی شود.

جشنواره فوق‌العاده بود / مسئولین مشکلات توانیابان را فراموش نکنند

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ریحانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۱ - ۱۴:۲۰
0
1
مسئولان همیشه فراموشکارند خدا را شکر که مؤسسات خیریه هستند که کمک کنند.
captcha