همایش بین‌المللی «انتظار و تمدن نوین اسلامی» در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 4040959
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴

همایش بین‌المللی «انتظار و تمدن نوین اسلامی» در تبریز برگزار می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در آذربایجان شرقی از برگزاری همایش بین‌المللی انتظار و تمدن نوین اسلامی در تالار همایش‌های مصلای امام خمینی(ره) تبریز خبر داد.

حجت الاسلام نوبری، مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حسین نوبری، مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در استان، امروز، 17 اسفندماه در جمع خبرنگاران، از برگزاری همایش بین‌المللی انتظار و تمدن نوین اسلامی در تبریز خبر داد و گفت: این همایش علمی، ملی و بین‌المللی در ۱۹ اسفند در تالار همایش‌های مصلی حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مدعوین این همایش گفت: مدعوین همایش که در واقع اهداف متعالی این برنامه را تامین می‌کنند، جوان‌ها و فرهیختگان هستند، البته در کنار این طبعاً عامه مردم هم مدنظر هست، چرا که وقتی فراخوان مقاله داده می‌شود کسانی که دست به قلم هستند و نیز کسانی که کارهای فرهنگی را انجام می‌دهند در اولویت قرار می‌گیرند و دوست دارند که اندیشه مهدوی خودشان را به دیگران انتقال دهند.

نوبری ادامه داد: یکی از راه‌های انتقال اندیشه مهدوی همین مقالات یا کتاب‌هایی است که در این زمینه نوشته می‌شود و در کل می‌توان گفت که جامعه هدف ما همه آحاد مردم هستند اعم از فرهیخته و غیر فرهیخته با این تفاوت که فرهیختگان در این جهت قدم‌های علمی برمی‌دارند و عامه مردم هم به سایر اموراتی که مرتبط با تبیین و جایگاه مهدویت می باشد اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به تفاوت این همایش با همایش‌های دیگر بیان کرد: نمی‌توان تفاوت فاحشی بین این همایش و همایش‌های قبلی که در جاهای دیگر برگزار شده، قائل گردید، شاید تنها تفاوت این همایش با سایر همایش های دیگر محورهای آن است.

مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در آذربایجان شرقی افزود: محورهای در نظر گرفته شده در این همایش برگرفته از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری هست که ایشان در آن مقطع فرمودند یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی و جامعه مهدویت ایجاد تمدن نوین اسلامی است.

نوبری ادامه داد: در این همایش با انتخاب این محورها به دنبال عملی کردن وظیفه مان در عمل کردن به فرامین مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم عمل هستیم، همه می‌دانیم که جامعه نوین زمانی شکل خواهد گرفت که بر اساس اندیشه‌های بزرگان دین باشد، بیانیه گام دوم متاثر از آیات و روایاتی قرآنی و دینی است.

مسئول دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در آذربایجان شرقی به مقالاتی که به دبیرخانه این همایش ارسال شده است، اشاره کرد و گفت: تاکنون ده‌ها مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است و در همه محورهای همایش، مقالات دیده می شود و بعضی از آنها از کیفیت بهتری برخوردارند که هیئت داوران آنها را به عنوان برگزیده انتخاب خواهند کرد که به مقالات برگزیده شده از سوی داوران هدایایی اهدا خواهد شد.

وی افزود: لازم به ذکر است که یکی از برجستگی هایی این همایش، کمیته علمی و کمیته داوران آن است که همگی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه هستند که امیدواریم بتوانیم وظیفه دینی و اسلامی مان را نسبت به مهدویت و مقوله انتظار و همچنین ایجاد جامعه نوین اسلامی عملیاتی کنیم.

نوبری خاطرنشان کرد: ضرورت برگزاری این همایش در این است که ما امروز می‌بینیم در تمام دنیا ظلم و ستم برپاست، ظلم و ستمی که بیچارگان و ضعیفان زیر پای قدرتمندان و ظلم پیشه گان از بین می‌رود، لذا اگر ما بتوانیم یک جامعه‌ای را ایجاد بکنیم جامعه‌ای که زمان ظهور حضرت خواهد بود، جامعه یکپارچه است.

وی در پایان تصریح کرد: بنابراین اگر ما این تمدن نوین اسلامی را در دنیا راه‌اندازی بکنیم، طبعاً ظلم و ستم از بین خواهد بود و صاحبان جهان همان کسانی می‌شوند که قرآن آنها را وارثان زمین معرفی کرده است.

انتهای پیام
captcha