مجوز ورود عربستانی‌های واکسینه نشده به کشور صادر شد
کد خبر: 4041087
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

مجوز ورود عربستانی‌های واکسینه نشده به کشور صادر شد

  وزارت کشور عربستان مجوز ورود افراد مقیم این کشور را که ضد کرونا واکسینه نشده‌اند، صادر کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از الرایه، وزارت کشور عربستان دیروز یکشنبه (15 اسفند) اعلام کرد که افراد مقیم این کشور که علیه کرونا واکسینه نشده‌اند از این پس می‌توانند به این کشور وارد شوند. اما تزریق دوز سوم واکسن کرونا برای سعودی‌هایی که قصد خروج از کشور را دارند، لازم است.
 
طلال الشلهوب، سخنگوی وزارت کشور عربستان دیروز در کنفرانس مطبوعاتی وزارت بهداشت، بر تداوم شرط تزریق دوز سوم واکسن کرونا به شهروندان سعودی به هنگام خروج از کشور تأکید کرد.
 
وی بیان کرد که هیچ الزامی برای ارائه نتیجه آزمایش منفی پی‌سی‌آر از سوی افرادی که به عربستان وارد می‌شوند، وجود ندارد.
 
دکتر محمد العبد العالی، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان دیروز اعلام کرد که این کشور در شرف خداحافظی با بیماری کرونا است.
 
وی افزود: موارد ابتلا به بیماری کرونا در عربستان طی هفته‌های گذشته 62 درصد کاهش داشته است و یکی از مهمترین اقدامات در مراحل بعدی، حفظ دستاوردهای به دست آمده با تلاش همگان است.
 
عربستان سعودی طی ماه فوریه گذشته در مقایسه با ژانویه 2022 به میزان 9.55 درصد کاهش ابتلای روزانه به بیماری کرونا را تجربه کرده است.
 
پیش از این، عربستان سعودی شرط ورود حجاج و مسافران به این کشور را تزریق یکی از واکسن‌های جانسون اند جانسون، فایزر، مدرنا، آسترازنکا، سینوفارم، سینوواک و کوواکس اعلام کرده بود؛ اما در صورت تزریق سه واکسن اخیر، لازم بود مسافران سه روز در قرنطینه بمانند و پس از ارائه نتیجه منفی آزمایش پی‌سی‌آر که 48 ساعت قبل از ورود به این کشور گرفته شده باشد، اجازه ورود به عربستان را داشتند.
 
در دو سالی که همه‌گیری کرونا اتفاق افتاد، عربستان تنها اجازه انجام حج واجب و عمره را به تعدادی از شهروندان سعودی داده و از ورود حجاج دیگر کشور‌ها به خاک خود ممانعت کرده است که این موجب بروز برخی از انتقادات از سوی کشور‌های مسلمان علیه عربستان شد.

انتهای پیام
captcha