تدابیر رمضانی عربستان برای نمازگزاران مسجدالحرام و مسجدالنبی
کد خبر: 4041109
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

تدابیر رمضانی عربستان برای نمازگزاران مسجدالحرام و مسجدالنبی

مسئولان سعودی می‌گویند با وجود لغو فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجدالحرام و مسجدالنبی اما طرح‌های ویژه میدانی برای ضدعفونی و دیگر تدابیر پیشگیری از کرونا در این اماکن مقدس با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان به اجرا در می‌آید.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجد‌النبی در چارچوب  آمادگی‌ها برای ورود به ماه مبارک رمضان طرح هشت ماده‌ای مربوط به عملیات میدانی ضدعفونی کردن فرش‌ها، سطوح و هوا و توزیع ماسک در شرایط مختلف در داخل مسجدالحرام و صحن‌های آن به اجرا درآورد.

وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرده است که از این هفته برخی دستور ‌العمل‌های بهداشتی مربوط به پیشگیری از کرونا از جمله فاصله‌گذاری اجتماعی را لغو کرده است.

در همین راستا از صبح روز یکشنبه نمازهای جماعت در مسجد‌الحرام و مسجد‌النبی بدون رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی میان نمازگزاران اما با الزام استفاده از ماسک اقامه می‌شود.

حسن بن برکات السویهری، رئیس اداره کل مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر در عربستان سعودی بر اهتمام ریاست کل امور مسجد‌الحرام برای انجام کامل عملیات ضدعفونی تأکید کرد.

وی افزود: این افزایش کارایی تیم نیروهای میدانی در مسجدالحرام برای مقابله با همه متغیرهایی است که احتمالاً در اثر همه‌گیری کرونا ایجاد شود؛ علاوه بر اینکه کیفیت خدمات‌رسانی به زائران  هم در مقطع پیش رو حفظ و ارتقا خواهد داشت.

السویهری گفت: اداره کل مبارزه با بیماری‌های همه‌گیر در عربستان سعودی برنامه‌های اضطراری را که قبلاً تدوین شده بود، به اجرا درآورده است و این طرح‌ها در چارچوب افزایش آمادگی حداکثری برای پذیرایی از زائران بیت الله الحرام است.

انتهای پیام
captcha