بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ایکنا + عکس
کد خبر: 4041122
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ایکنا + عکس

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با حضور در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ایکنابه گزارش ایکنا،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی امروز، 16 اسفندماه با حضور در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از بخش‌های مختلف این سازمان از جمله تحریریه‌های فارسی و بین‌الملل ایکنا بازدید کرد.

جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و محمدحسین حسنی، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا در این بازدید حجت‌الاسلام ایمانی‌پور را همراهی کردند و محمدحسین حسنی توضیحاتی درباره فعالیت‌های ایکنا و سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ارائه داد.

بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ایکنا

ایمانی‌پور در این بازدید ضمن آشنایی با فعالیت سرویس‌های مختلف خبری از نزدیک در جریان آخرین تولیدات خبری و چندرسانه‌ای ایکنا و نیز فعالیت مترجمان در زبان‌های مختلف این رسانه قرار گرفت.

رئیس‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این بازدید با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی فعالیت‌های فرهنگی ـ قرآنی، پیشنهاداتی با هدف عملی‌شدن مطالعات قرآنی در داخل کشور ارائه داد.

وی همچنین بیان کرد: ما باید تلاش کنیم انگیزه جوانان را برای مراجعه به قرآن کریم بالا ببریم و رونق مراجعه به قرآن در میان جوانان باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را برای همکاری پژوهشی با مرکز مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در زمینه افزایش انگیزه جوانان برای مطالعه قرآن اعلام کرد.

وی با تأکید بر ذائقه‌شناسی مخاطب خارجی در فعالیت‌های مربوط به معرفی هنر اسلامی و قرآنی در خارج از کشور گفت: طراحی آثار هنری متناسب با ذائقه کشورها هم‌زمان با نمایش هنر ایرانی در این زمینه بسیار مهم است.

در ادامه نشست مشترک حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، جمال رحیمیان و محمدحسین حسنی برگزار و درباره ظرفیت‌های همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی و سازمان قرآنی دانشگاهیان با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در راستای پیشبرد اهداف فرهنگی نظام در عرصه بین‌الملل به ویژه در حوزه جنگ روایت‌ها به منظور غلبه بر روایت‌های جعلی از انقلاب اسلامی و دستاورهای آن بخث و تبادل نظر شد.

بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ایکنا

همچنین مرکز رشد و شکوفایی فناوری‏‌ها و هنر قرآنی که یک مرکز رشد تخصصی با تمرکز بر توسعه کسب‏ و کارهای قرآنی، دینی و فرهنگی در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور است، در این برنامه مورد بازدید حجت‌الاسلام ایمانی‌پور قرار گرفت و فعالیت‌های مختلف این مرکز نیز برای ایشان شرح داده شد.

بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از ایکنا

رئیس‌سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین در بخش دیگری از این بازدید با حضور در استودیو مبین ایکنا به سؤالاتی درباره برنامه‌های فرهنگی بین‌المللی سازمان متبوع خود به‌ویژه در حوزه ترویج و تبلیغ فرهنگ غنی اسلام و معارف قرآنی پاسخ داد.

گزارش تصویری بازدید رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از سازمان قرآنی دانشگاهیان ایران

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور آبان‌ماه سال جاری طی حکمی از سوی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس جدید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منصوب شد.

انتهای پیام
captcha