اهم فعالیت‌های مؤسسه فجرآفرین زاهدان در 1400
کد خبر: 4042594
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷

اهم فعالیت‌های مؤسسه فجرآفرین زاهدان در 1400

گزارشی اجمالی از مهمترین فعالیت‌های قرآنی مؤسسه فجرآفرین زاهدان در سالی که گذشت ارائه می‌شود.

کلاس قرآنسیدمهدی پورموسوی، مدیر مؤسسه قرآنی فرهنگی فجرآفرین زاهدان در گفت‌وگو با ایکنا ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های مؤسسه در سالی که گذشت، گفت: این مؤسسه به دلیل ادامه‌دار بودن شرایط کرونایی در سال 1400 با برنامه‌های متنوعی در بستر فضای مجازی میهمان قرآن‌آموزان و علاقه‌مندان به فراگیری علوم قرآنی بود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش عمومی قرآن چون روخوانی، روان‌خوانی، فصیح‌خوانی و دوره‌هایی برای آموزش تخصصی قرآن چون تجوید، حفظ، فنون قرائت و صوت ولحن و ...، ادامه داد: کرسی‌های تلاوت به صورت حضوری، دوره پیش‌دبستانی قرآنی برای دختران و پسران به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد. 

پورموسوی همچنین دوره استعدادهای برتر قرآنی به منظور شناسایی نوجوانان و جوانان توانمند در عرصه قرائت و صوت و لحن در مؤسسه برگزار شد، بیان کرد: دو دوره تربیت مربی پیش‌دبستانی را به صورت مجازی با دعوت از استاد احمدرضا محسنی  در سال 1400 و یک دوره آن را در سال جدید(20 فروردین‌ 1401) به منظور بهره‌مندی معلمان و علاقه‌مندان به تدریس، از روش‌های آموزش نوین قرآن کریم برگزار خواهیم کرد.

مدیر مؤسسه فجرآفرین زاهدان اضافه کرد: کارگاه‌های مشاوره‌ خانواده و دینی برای ادارات مختلف و نهادهای دولتی چون آموزش و پرورش و ... برگزار شد. همچنین مرکز تخصصی نیکوکاری قرآن و عترت را برای نخستین بار در مؤسسه با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) استان افتتاح و راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: مرکز تخصصی نیکوکاری قرآنی فجرآفرین در بحث معیشت، سلامت و اشتغال‌زایی و آموزش‌های قرآنی را در سطوح مختلف برای قرآنیان در دستور کار دارد.

پورموسوی با اشاره به دیگر فعالیت‌های مؤسسه، بیان کرد: توزیع 20 بسته معیشتی به مناسبت ماه محرم‌الحرام 1443، توزیع 500 بسته معیشتی و پوشاک به مناسبت ایام ماه رجب و شعبان 1443، کمک به سیل‌زدگان شهرستان کنارک با 200 بسته معیشتی و 10 هزار پرس غذای گرم با همت خیرینی از اصفهان و تهران از دیگر برنامه‌های انجام شده است.

مدیر مؤسسه فجرآفرین زاهدان ادامه داد: همچنین سعی شد تا در قالب بسته‌های آموزشی و معیشتی به افراد کم برخوردار و نیازمند شهرستان‌های منطقه سیستان نیز کمک‌هایی صورت گیرد.

مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی فجرآفرین در زاهدان، بلوار بزرگمهر، انتهای بزرگمهر ۲۶ واقع شده است.

انتهای پیام
captcha