برگزاری دوره روخوانی و روانخوانی ویژه فراگیران مشکوة
کد خبر: 4042930
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

برگزاری دوره روخوانی و روانخوانی ویژه فراگیران مشکوة

دوره روخوانی و روانخوانی ویژه فراگیران طرح مشکوه به صورت مجازی و به مدت 35 ساعت با اعلام دبیرخانه طرح حفظ تلفنی قرآنی کریم برگزار می‌شود.

برگزاری دوره روخوانی و روانخوانی ویژه فراگیران طرح مشکوة

به گزارش ایکنا، دوره روخوانی و روان‌خوانی ویژه فراگیران طرح حفظ تلفنی قرآنی کریم (طرح مشکوة) در 9 جلسه و به مدت 35 ساعت به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این دوره در راستای افزایش سطح مهارت‌های قرآنی، قرآن آموزان این طرح برپا می‌شود و تعداد فراگیران شرکت‌کننده در آن 46 نفر هستند که 10 ساعت کلاس‌های این دوره به صورت نظری و 25 ساعت آن به صورت عملی خواهد بود.

سرفصل مطالب ارائه شده در این طرح شامل جلسه اول، «تشریح صداهای کوتاه»، جلسه دوم، «تشریح صداهای کشیده»، جلسه سوم «حروف مقطعه و انجام تمرینات بخش خوانی»، جلسه چهارم «علامت‌های تشدید و سکون و تنوین»، جلسه پنجم «التقای ساکنین»، جلسه ششم «حروف ناخوانا»، جلسه هفتم «اشباع» جلسه هشتم «وقف»، جلسه نهم «رفع اشکال و ارزیابی» خواهد بود.

این دوره آموزشی از حدود دو هفته قبل و در راستای اجرای توصیه‌های اساتید برای مهارت‌افزایی بیشتر قرآن‌آموزان برگزار شده و تا اجرای آن تا اواخر فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

یادآوری می‌شود، طرح مشکوة به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور از پاییز سال ۹۷ آغاز شده و در آن نابینایان و توان‌یابان جسمی و حرکتی سراسر کشور که از توانایی و استعداد حافظ قرآن شدن برخوردار باشند، حضور می‌یابند.

تاکنون و طی دوره‌های مختلف برگزاری این طرح چهار نفر موفق به حفظ کل قرآن شده و مشغول سپری کردن دوره‌های تثبیت خود هستند. از جمله اهداف این طرح می‌توان به ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ، ترویج و حفظ قرآن، ارتقای سطح علمی معلولان کشور و ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده برای تحقق اهداف پیش‌بینی‌ شده اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha