اقلیم کردستان نباید به پایگاه صهیونیست‌ها علیه امنیت ایران و عراق تبدیل شود
کد خبر: 4042984
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق:

اقلیم کردستان نباید به پایگاه صهیونیست‌ها علیه امنیت ایران و عراق تبدیل شود

سفیر ایران در عراق با بیان اینکه عملیات اربیل ضد عراق نبوده است، گفت: سیادت و عزت عراق برای ما مهم و محترم است و نمی پذیریم که اقلیم کردستان به پایگاه رژیم صهیونیستی علیه امنیت ایران و عراق تبدیل شود.

به گزارش ایکنا، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، امروز در آیین افتتاحیه همایش کرامت انسانی در گفتمان حسینی که در دانشگاه اهل بیت (ع) در کربلا برگزار شد، با تشکر از برگزاری این کنفرانس بر اهمیت ارتباطات و تعاملات علمی و فرهنگی بين دانشگاه ها و علما و اندیشمندان ایران و عراق تأکید کرد.

وی ادامه داد: ملت عراق در اربعین کرامت و سخاوت خود را به شکل با شکوهی به نمایش می گذارد و در ضیافت از زائران امام حسین (ع)، به ویژه زائران ایرانی به شکل شایسته و کریمانه میزبانی می کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق اظهار امیدواری کرد که در اربعین پیش رو، شاهد حضور زائران ایرانی همانند سال ۱۳۹۸ باشیم.

وی در خصوص عملیات اخیر جمهوری اسلامی در اربیل تصریح کرد: همیشه سیادت و عزت کشور دوست و برادر عراق برای ما محترم بوده و هست؛ اما نمی‌پذیریم که منطقه اقلیم کردستان به پایگاه توطئه علیه امنیت ایران و عراق تبدیل شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در ادامه بیان کرد: دو ملت ایران و عراق، علی رغم خواست و تلاش دشمن در کنار هم خواهند بود و ما همیشه به هم نیازمند هستیم.

وی تأکید کرد: ما بیش از ۴۰ سال با آمریکا در منازعه به سر می‌بریم، اما عملیات اربیل هیچ ربطی به کنسولگری آمریکا ندارد و این عملیات نه ضد عراق بوده و نه علیه آمریکا، بلکه علیه پایگاه رژیم صهیونیستی بوده که مرکز توطئه علیه ماست و باید از منطقه جمع شود.

مسجدی گفت: بارها در خصوص این مسئله به مسئولان اقلیم تذکر دادیم اما متأسفانه از این پایگاه علیه امنیت ما استفاده شد و ما ناگزیر به اقدام علیه آن شدیم.

وی با بیان اینکه این اقدام، ربطی به سیادت ملت و دولت عراق ندارد، اظهار کرد: ما این اقدام را علیه رژیم صهیونیستی که در کنار ما پایگاه توطئه ایجاد کرده و علیه امنیت ما اقدام می‌کرد، انجام دادیم تا شرشان از منطقه کم شود.

بر اساس این گزارش، همایش کرامت انسانی در گفتمان حسینی به همت کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین و نقیب آکادمیین دانشگاه‌های کربلا و بنیاد بین‌المللی اربعین و مشارکت جمعی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد.

همچنین در مراسم افتتاحیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت و رئیس دانشگاه اهل‌بیت (ع)، دکتر عادل الدعمی، رئیس نقابه آکادمیین دانشگاه‌های کربلا و دکتر عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی، وزیر علوم و تحقیقات به سخنرانی پرداختند و در ادامه با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اساتید مقالات خود را ارائه و به بحث گذاشتند.

در این کنفرانس حدود ۲۰ مقاله از ۱۲۰ مقاله پذیرفته شده از ۳۵ دانشگاه از پنج کشور به زبان‌های عربی، فارسی انگليسی ارائه شد.

در ادامه اساتیدی مانند دکتر آذر شب، دکتر ناصر سودانی، دکتر زهره الهیان، دکتر لاله افتخاری، دکتر حمید نگارش، دکتر بهرام دلیر، دکتر پیروزمند و دکتر پازوکی، دکتر فائزه ثعبان موسوی، دکتر زمانی و حجت‌الاسلام محمد زمانی خانم دکتر سماواتی و دکتر حمید صالح و دکتر یعقوب صفرعلی از جمهوری اسلامی ایران و عراق به ارائه بحث در موضوعات مختلف کنفرانس پرداختند.

انتهای پیام
captcha