حمایت «نجباء» از ضربه موشکی ایران به مقرهای موساد در اربیل
کد خبر: 4043261
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

حمایت «نجباء» از ضربه موشکی ایران به مقرهای موساد در اربیل

سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی ضمن حمایت از ضربه موشکی ایران به مقرهای موساد در اربیل بر همراهی اکثریت مردم مسلمان اقلیم کردستان عراق با مقاومت و مخالفت آنان با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نجباء، سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی نجباء در گفتگویی تلویزیونی با حمایت از ضربه موشکی ایران به مقرهای موساد در اقلیم کردستان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در کنار ملت‌های مسلمان، مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده و سخاوتمندانه در نبرد علیه داعش و اشغالگری، عراق را یاری کرد.

نصر الشمّری با افتخارآمیز خواندن عملیات موشکی ایران علیه مقر موساد در اربیل، بیان کرد: بگذارید جهان به صراحت این را بشنود، ما هم اگر توان هدف قرار دادن اسرائیلی‌ها در عراق را داشته باشیم، لحظه‌ای تردید نمی‌کنیم و بر دست‌هایی که موساد مجرم را هدف قرار دهد، بوسه می‌‌زنیم.

وی با ابراز تردید در اراده نهادهای حاکمیتی عراق برای بررسی و پیگیری حضور صهیونیست‌ها و موساد در این کشور، اعلام کرد: اگر واقعاً چنین اهتمامی داشته باشند، اطلاعات و اسناد کافی موجود است و ما به‌عنوان جنبش نجباء، مدارک خود را در اختیار کمیته‌ای مستقل خواهیم گذاشت؛ اما مگر نهاد‌های مسئول، حاضران در نشست سازشکارانه اربیل را تحت تعقیب و محاکمه قرار دادند؟!

معاون دبیر کل نجباء ضمن انتقاد از عضویت نمایندگان دولت اقلیم در کمیته تحقیق راجع به حضور و فعالیت اسرائیل در کردستان عراق، تصریح کرد: متهم اصلی چگونه می‌تواند در مسند قضاوت بنشیند؟! خاندان بارزانی از پنج دهه قبل ارتباطی تنگاتنگ با رژیم صهیونیستی دارند و خود به دشمن اجازه ورود و احداث پایگاه در این منطقه را داده‌اند.

الشمّری با اشاره به اطلاعیه رسمی رژیم اسرائیل که از اتباع خود خواسته است فعلاً به کردستان عراق سفر نکنند، گفت: این اطلاعیه ثابت می‌کند اسرائیلی‌ها‌ در اقلیم، حضور دارند. دولت اقلیم و خاندان بارزانی، خود را بخشی از عراق نمی‌دانند و استمرار قدرت خود را در تضعیف کشور و تفرقه‌انگیزی می‌بیند.

وی با اظهار تأسف از اینکه هیچ کمیته حقیقت‌یابی در عراق به نتیجه نرسیده است، گفت: جنایت فرودگاه بغداد که به شهادت فرماندهان پیروزی به دست آمریکا‌یی‌ها انجامید، به نتیجه نرسیده است؛ در حالی که رئیس‌جمهور آمریکا به طور علنی به این ترور اعتراف کرد! همچنین درباره حملات اسرائیل و اشغالگران آمریکایی به مقرهای مرزی نیروهای مسلح عراق نیز، آیا تشکیل چنین کمیته‌هایی به نتیجه‌ای ختم شد و دولت، عاملان حمله را معرفی کرد؟!

سخنگوی نُجَباء ضمن تأکید بر همراهی اکثریت مردم مسلمان کردستان عراق با مقاومت و مخالفت آنان با سازش‌کاری، افزود: آیا در تظاهراتی که در کردستان روی داد، این عرب‌های مناطق «العماره» و «ناصریه» بودند که به وضعیت موجود اعتراض داشتند یا اهالی اقلیم؟ آیا مهاجرانی که در مرزهای اروپا قربانی شدند، از کردهای ناراضی از وضعیت اقلیم نبودند؟

الشمّری در ادامه، به موضوع تقابل جبهه مقاومت با دشمن صهیونیستی بازگشت و تصریح کرد: نبرد ما با این رژیم، مخفیانه نیست. ما در محور مقاومت، شعار روشنی داریم: جهاد ما با این رژیم تا زوال آن ادامه دارد؛ وقتی در جنگ هستیم، نیازی نمی‌بینیم تا برای عملیات خود دلیل بیاوریم. بنابراین نمی‌توان ضربه در اربیل را به انتقام در برابر یک عملیات خاص صهیونیست‌ها منحصر کرد.

وی از پایبندی مقاومت اسلامی عراق به این فتوای شهید سید محمدباقر صدر (ره) که «هرکس صلح با اسرائیل را بپذیرد، از اسلام خارج شده است»، خبر داد و گفت: ائتلاف‌های سیاسی نباید ما را از اصول‌ خود که لزوم ادامه نبرد با رژیم صهیونیستی تا نابودی آن است، دور کند.

عضو ارشد مقاومت عراق سپس به انتقاد شدید از رویکرد منفعلانه و متناقض دولت مرکزی عراق پرداخت و فاش کرد: دقیقاً در همان شبی که مقرهای موساد در اربیل هدف قرار گرفت، ترکیه نیز به استان دهوک حمله کرد و چند غیرنظامی قربانی این حملات شدند؛ اما بغداد حداقل برای ظاهرسازی هم بیانیه‌ای برای محکومیت صادر نکرد، گویا این دولت با تجاوزهای ترکیه و اشغال کشور مشکلی ندارد!

نصر الشمّری با تخطئه رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر، یادآور شد: عالی‌ترین مقام نظامی این کشور به شهادت رسید و رئیس‌جمهور بیانیه محکومیت نداد و در هیچ مراسم بزرگداشتی شرکت نکرد؛ حالا توقع داشته باشیم که درباره بمباران دهوک موضع‌گیری کند؟! متأسفانه حتی دیگر گروه‌های سیاسی نیز عکس‌العمل واضحی درباره پیشروی ارتش اشغالگر ترکیه در خاک عراق نشان نداده‌اند. آيا نخست‌وزیر در این زمینه موضع‌گیری کرده است؟!

انتهای پیام
captcha