جشن‌های نیمه شعبان با معرفت‌افزایی همراه باشد
کد خبر: 4043014
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳

جشن‌های نیمه شعبان با معرفت‌افزایی همراه باشد

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: لازم است در ایام نیمه شعبان در کنار تعظیم شعائر مذهبی و برپایی مراسم جشن و سرور، معرفت‌افزایی نسبت به امام زمان(عج) صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه، شامگاه 23 اسفندماه در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: خطبه ۱۳۸ نهج‌البلاغه به تصریح علمای شیعه و اهل سنت در مورد امام زمان(عج) است و در این خصوص مباحث مختلفی از سوی علما مطرح شده است.

وی ادامه داد: حضرت علی(ع) در این خطبه می‌فرماید یکی از کارهای امام زمان(عج) این است که هدایت را بر کارهای نفسانی غلبه خواهد کرد و ملاک و معیار را قرآن قرار می‌دهد، در حالی که قبل از ظهور معیار اندیشه و سلیقه افراد است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بعد از ظهور حضرت امام زمان(عج) دیگر هیچ انسانی نمی‌تواند سلیقه و رأی خودش را بر قرآن مقدم کند، چراکه حضرت ولی‌عصر(عج) در حقیقت مفسر قرآن کریم است.

حسینی قمی اظهار کرد: طبق روایات عده‌ای در زمان ظهور می‌خواهند برداشت و تفسیر و قرائت خودشان را به حضرت ولی‌عصر(عج) تحمیل کنند و به‌وسیله برداشت‌ها و تفسیرهای سلیقه‌ای برای مقابله با حضرت اقدام کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: اگر نظریه‌پردازان اجتماعی و فرهنگی مقابل قرآن تسلیم نباشند و تفکرات خود را در قالب تفسیرها و قرائت‌های مختلف ارائه بدهند در حقیقت به‌سوی گمراهی رفته‌اند.

وی در ادامه گفت: عده‌ای در جامعه فعلی ادعا می‌کنند حجاب زنان در قرآن ذکر نشده و واجب هم نیست و در این خصوص کتب و مقالات مختلفی را می‌نویسند، در حالی که این‌گونه افراد تفسیرهای سلیقه‌ای از آیات قرآن را ارائه می‌دهند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: یکی از هشدارهای مهم در دوران غیبت این است که باید حواسمان باشد در عصر ظهور به جای تسلیم در مقابل حضرت ولی‌عصر(عج)، با حضرت جنگ و محاربه نکنیم.

وی بیان کرد: لازم است در ایام نیمه شعبان در کنار تعظیم شعائر مذهبی و برپایی مراسم جشن و سرور، معرفت‌افزایی نسبت به امام زمان(عج) صورت بگیرد. همچنین لازم است دهه مهدویت به دهه معرفت‌افزایی نسبت به ولایت اهل بیت(ع) تبدیل شود تا منتظرین به هنگام ظهور دچار حیرانی نشوند.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اگر در عصر غیبت، اما‌م‌شناسی به‌درستی صورت پذیرد، به هنگام ظهور دیگر سرگردانی و غفلت نسبت به امام زمان(عج) پیش نخواهد آمد و صیحه رحمانی از صیحه شیطانی به راحتی تشخیص داده می‌شود.

حسینی قمی بیان کرد: مدعیان دروغین در دوران غیبت کبری ادعای نیابت خاص از امام زمان(عج) را دارند که باید توجه جدی شود که این افراد نتوانند خدشه‌ای بر مسئله مهدویت وارد کنند.

وی تأکید کرد: متأسفانه امروزه بازار مدعیان دروغین خیلی داغ است و عده‌ای در دام مدعیان کذاب نیابت خاص گرفتار شده‌اند و با ترفندها و حیله‌های مختلف جوانان را به بیراهه می‌برند.

حسینی قمی در پایان گفت: شیعه در طول غیبت کبری هشیاری خود را نسبت به مسئله ظهور حفظ کرده است و واقعا حیف است با سخنان مدعیان دروغین نسبت به مسئله ظهور، دچار غفلت شود.

انتهای پیام
captcha