خانه‌های دین و زندگی قلب تپنده محله هستند
کد خبر: 4043019
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

خانه‌های دین و زندگی قلب تپنده محله هستند

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: خانه‌های دین و زندگی قلب تپنده و کانون فعال فکری و فرهنگی محله بوده و در نتیجه محدود به فعالیتی خاصی نیستند بلکه هر اقدامی که در راستای اعتلای فرهنگ و دیانت محله باشد را برنامه ریزی و اجرا می‌کنند.

­­­خانه‌های دین و زندگی قلب تپنده محله هستندبه گزارش ایکنا از سیستان‌و‌بلوچستان، حجت‌الاسلام والمسلمین منصور باقربیک تبریزی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی سیستان‌و‌بلوچستان در همایش «توانمندسازی بانوان فعال فرهنگی، قرآنی خانه‌های دین و زندگی زاهدان» که روز دوشنبه 23 اسفندماه در محل سالن اجتماعات باغ ثامن انتظامی استان برگزار شده بود، با تأکید بر سرعت و شتاب بیشتر فعالیت‌های خانه‌های دین و زندگی، افزود: خانه‌های دین و زندگی، یک کار فرهنگی است که وابسته به هیچ بخش و نهاد و دستگاهی نبوده و این بزرگترین ثمره و ارزش این شجره طیبه است.

­وی تصریح کرد: در قالب این طرح، بانوان فعال و دغدغه‌مند، خانه خود را با همکاری همسر و فرزندان به پایگاه فرهنگی و دینی در محله تبدیل می‌کنند که این اقدام ارزش بسیار بالایی دارد.

­این مسئول بیان کرد: خانه‌های دین و زندگی قلب تپنده و کانون فعال فکری و فرهنگی محله بوده و در نتیجه محدود به فعالیتی خاصی نیستند بلکه هر اقدامی که در راستای اعتلای فرهنگ و دیانت محله باشد را برنامه ریزی و اجرا می کنند.

­وی با اشاره به اینکه طرح خانه‌های دین و زندگی باید همانطور که مردمی آغاز شده، مردمی بماند و نباید تبدیل به فضای برخی تشکل‌های موجود شود که متأسفانه از مردم فاصله گرفته‌اند و هیچ کاری به مردم نداشته و مردم تنها مخاطب آنها بوده و مشارکتی در امورات آنان ندارند، گفت: وقتی به مردم متصل شویم، روز به روز شاهد رشد کمی و کیفی فعالیت‌ها بوده و کار توقف نخواهد کرد.

­باقر بیک تبریزی با بیان اینکه هنر شما مسئولان خانه‌های دین و زندگی، پای کار آوردن بانوان و بالا بردن حس مسئولیت‌پذیری در آنها است، تأکید کرد: لازمه این کار، داشتن نگرش صحیح است، وقتی نگاهمان به مردم‌ باشد و سطح توقعمان را پایین آوریم، شاهد حضور و مشارکت مردمی نیز خواهیم بود.

­مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان‌و‌بلوچستان اضافه کرد: محدوده جغرافیایی فعالیت خانه‌های دین و زندگی باید معین باشد تا مسئولان این خانه‌ها بتوانند با تک تک خانه‌های محله ارتباط گرفته و از آنان در امورات مختلف مشارکت گیرند.

­وی با اشاره به اینکه هر کوچه باید یک خانه دین و پاتوق دینی داشته باشد، بیان کرد: این محل‌ها باید جایی برای برنامه‌ریزی و معرفت افزایی حوزه فرهنگی و دینی به شمار آید.

­مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان توانمندسازی مسئولان خانه‌های دین و زندگی را وظیفه تبلیغات اسلامی بیان کرد و گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته در حوزه علمی و محتوایی، پشتیبانی لازم از خانه‌های دین و زندگی انجام خواهد شد.

­وی گفت: خانه‌های دین و زندگی باید صدای رسای مقام معظم رهبری به اقشار مختلف مردم باشند.

انتهای پیام
captcha