تشریح فعالیت‌های اتحادیه قرآنی ایلام در سال ۱۴۰۰
کد خبر: 4043614
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

تشریح فعالیت‌های اتحادیه قرآنی ایلام در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل اتحادیه قرآنی ایلام به ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اتحادیه در سال ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: پیگیری و ثبت مراحل اساسنامه و تغییرات در سامانه ثبت، تشکیل پرونده مالیاتی، بیمه فعالان قرآنی و ... بخشی از این فعالیت‌هاست.

جلسه مجمع عمومی اتحادیه قرآنی ایلامبه گزارش ایکنا، یازدهمین جلسه مجمع عمومی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان ایلام، 25 اسفندماه با حضور نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیران مؤسسات قرآنی و اعضای هیئت مدیره و بازرسین در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی ایلام برگزار شد.

جلسه با قرائت قرآن توسط اکبر حق‌نظری، مدیر مؤسسه قرآن و عترت ایلام شروع شد و پس از سخنرانی حشمت‌الله رستمی، رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی، نسرین منصوری، مدیرعامل اتحادیه‌ مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان ایلام به ارائه گزارش کار یک ساله اتحادیه و اعلام صورت جلسات هیئت مدیره و فهرست حضور و غیاب اعضای هیئت مدیره پرداخت.

منصوری سخنان خود را با آیه 5 سوره قصص «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ؛ و خواستيم بر كسانى كه در آن سرزمين فرو دست‏ شده بودند منت نهيم و آنان را پيشوايان [مردم] گردانيم و ايشان را وارث [زمين] كنيم»، یکی از آیات مهدوی قرآن آغاز کرد و گفت: پیگیری و ثبت مراحل اساسنامه و تغییرات در سامانه ثبت، تشکیل پرونده مالیاتی، تکمیل اظهارنامه و گرفتن دفتر پلمب مالیاتی، اجرای طرح تفاهم‌نامه چهار جانبه در چهار رشته آموزش عمومی قرآن، تولید محتوا، فعالیت مطرح در فضای مجازی و برگزاری دوره توانمندسازی مدیران بخشی از فعالیت‌های انجام شده در سال 1400 است.

وی ادامه داد: برگزاری محفل انس با قرآن، تجلیل از هفت حافظ کل و 14 قاری و پیشکسوت قرآنی در دهه مبارک فجر و تکمیل و ارسال اطلاعات مدیران مؤسسات برای تخفیفات ثمین‌کارت اعتباری نیز از دیگر فعالیت‌ها در این سال بوده است.

منصوری با بیان اینکه در حال بستن تفاهم‌نامه با سازمان تبلیغات اسلامی به مبلغ 14 میلیون تومان و همچنین بستن تفاهم‌نامه با سازمان حج و اوقاف به منظور استفاده مؤسسات از اماکن مذهبی و بقاع متبرکه هستیم، بیان کرد: در حال بستن تفاهم‌نامه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هستیم. همچنین مکاتبه با دفتر امام جمعه استان، استانداری و اداره کار و امور اجتماعی برای کمک به مؤسسات، انجام و قول‌هایی نیز داده شده که در سال جدید محقق خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر مشغول ثبت نام متقاضیان بیمه امور اجتماعی هستیم که این بیمه برای تمامی فعالان قرآنی و مربیانی که حتی یک کلاس آنلاین هم داشته باشند قابل اجراست، از مزایای این بیمه آن است که فوق‌العاده ارزان است چون دو سوم آن توسط دولت پرداخت می‌شود، 30 روزه و قابل انتقال و تجمیع با بیمه تأمین اجتماعی هست؛ لذا در همین جا از همه مدیران درخواست دارم به تمام فعالان قرآنی اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانند از این بیمه استفاده کنند.

منصوری اظهار کرد: طی این مدت اتحادیه استانی 10 جلسه هیئت مدیره برگزار کرده که هفت جلسه به صورت حضوری و به خاطر شدت کرونا سه جلسه به صورت غیرحضوری برگزار شده، این جلسات با حضور اکثریت اعضای هیئت مدیره تشکیل شده است. این‌ها شمه‌ای از فعالیت‌های اتحادیه در این مدت بوده، هر چند می‌توانستیم بهتر و بیشتر فعالیت داشته باشیم ولی ظرفیت و توان اتحادیه در این حد بوده و ان‌شاء‌الله مدیران مؤسسات اگر قصور و کوتاهی صورت گرفته در این ایام مبارک ببخشند.

در ادامه همچنین پرینت بانکی و فاکتورهای هزینه شده ارائه و به امضا و تأیید اعضا و بازرسین و مدیران مؤسسات قرآنی رسید.

انتهای پیام
captcha