درخواست هندو‌های افراطی برای ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی هند
کد خبر: 4043679
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰

درخواست هندو‌های افراطی برای ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی هند

پس از ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی ایالت کارناتاکا، گروه‌های افراط‌گرای هندو خواستار ممنوعیت حجاب اسلامی در مراکز آموزشی دیگر ایالت‌های هند شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، گروه‌های تندرو هندو خواستار ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی دیگر ایالات هند هستند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاهی ممنوعیت حجاب وضع شده در ایالت کارناتاکا را تأیید کرد و به مسلمانانی که علیه این ممنوعیت تظاهرات کردند، هشدار داد.

روز سه‌شنبه، دادگاه عالی ایالت کارناتاکا، تصمیم ماه گذشته دولت محلی این ایالت مبنی بر ممنوعیت حجاب در مراکز آموزشی را تأیید کرد؛ این اقدام مورد استقبال وزرای ارشد فدرال از حزب حاکم، بهاراتیا جاناتا، قرار گرفت.

ریشی تریودی، رئیس یک گروه ملی‌گرای هندو نیز با استقبال از این تصمیم تصریح کرد: ما یک ملت هندو هستیم و نمی‌خواهیم شاهد پوشیدن هیچ نوع لباس مذهبی در مؤسسات آموزشی کشور خود باشیم، ما از حکم دادگاه استقبال می‌کنیم و می‌خواهیم احکام مشابهی نیز در سراسر کشور صادر و اجرا شود.

ممنوعیت اعمال شده توسط ایالت کارناتاکا در ماه گذشته منجر به اعتراضات زیادی از سوی مسلمانان شد. 

مخالفان این ممنوعیت برآنند که این اقدام گام دیگری برای به حاشیه راندن مسلمانان است که 13 درصد از جمعیت 1.35 میلیاردی هند را تشکیل می‌دهند.

رهبران یک گروه وابسته به یک سازمان حامی حزب حاکم نیز خواهان ممنوعیت حجاب در ایالت زادگاه نخست‌وزیر نارندرا مودی در گجرات شده‌اند و به گفته خود به زودی همین درخواست را در پرجمعیت‌ترین ایالت کشور یعنی اوتار پرادش نیز مطرح خواهند کرد.

حزب بهاراتیا جاناتا علاوه بر ایالت کارناتاکا در دو ایالت اخیر نیز قدرت را در دست دارد.  

انتهای پیام
captcha