نخستین بازارچه رمضانی در میشیگان برپا می‌شود
کد خبر: 4043939
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

نخستین بازارچه رمضانی در میشیگان برپا می‌شود

برای اولین بار به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، یک بازارچه رمضانی در ایالت میشیگان به عرضه محصولات مرتبط با این جشن اسلامی می‌پردازد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از wdet، فاطمه صدیقی برگزارکننده بازارچه رمضانی در میشیگان می‌گوید که او بازارهای کریسمسی زیادی را در این منطقه مشاهده کرده، اما هرگز بازاری مخصوص ماه رمضان را ندیده است، بنابراین فکر ایجاد این بازار به ذهن او خطور کرد. 

بسیاری از خانواده‌های مسلمان ماه رمضان را که ماه بسیار مهمی در تقویم قمری اسلامی است، با تزئینات خاص، فانوس‌های تزئینی، غذاهای سنتی و پوشیدن لباس‌های اسلامی جشن می‌گیرند.

با توجه به این موضوع، فاطمه صدیقی در روز شنبه، 19 مارس (29 اسفند)، بازار رمضانی میشیگان را برای کمک به مسلمانان این منطقه در استقبال از این ماه مبارک برگزار می‌کند.

در این بازار مجموعه‌ای از صاحبان مشاغل مسلمان برای گرامیداشت ماه مبارک رمضان، محصولاتی از جمله تزئینات رمضانی، غذا، حنا و موارد دیگر را می‌فروشند.


صدیقی که صاحب شرکت فلوینگ اسکریپت (Flowing Scrip)، یک کسب و کار در زمینه خوشنویسی عربی و انگلیسی است، گفت: این تلاش برای ترویج مشاغل مسلمان در میشیگان همزمان با جشن استقبال از ماه رمضان است.

برپایی این بازار به مسلمانان این پیام را دارد که ما اینجا هستیم و همه تزئینات ماه رمضان را برای شما فراهم کردیم.

در این بازار اجناس بیش از 20 فروشنده شامل تزئینات ماه مبارک رمضان، لباس‌های اسلامی برای زنان و کارت‌های تبریک مخصوص این ماه ارائه می‌شود.

صدیقی افزود: با افزایش آگاهی عمومی از ماه رمضان احساس می‌کنیم که مردم نگاه مثبت‌تری به مسلمانان پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
captcha