برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی باعث مشکلات محیط زیستی می‌شود
کد خبر: 4044606
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷

برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی باعث مشکلات محیط زیستی می‌شود

وزیر نیرو با اشاره به برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی گفت: برداشت بی‌رویه باعث ایجاد نشست‌های جدی و شرایط بد محیط زیستی می‌شود.

برداشت بی‌رویه آب‌های زیرزمینی باعث مشکلات محیط زیستی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو، امروز، 2 فروردین ماه در حاشیه بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی یزد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: توسعه انرژی‌های تجدید پذیر از برنامه‌های محوری دولت مردمی سیزدهم است.

وی از احداث 10 هزار مگاوات نیروگاه در سطح کشور در طول چهار سال آینده در سطح کشور خبر داد و افزود: استان یزد یکی از استان‌های با استعداد بسیار فروان در احداث نیرو گاه‌های خورشیدی است. به غیر از نیروگاه‌هایی که در سطح استان احداث شده و یا در حال احداث است توافق‌های خوبی منعقد شده است.

محرابیان اضافه کرد: در طی ماه‌های اخیر بالغ بر 200 مگاوات قرارداد توسعه نیروگاهی منعقد شده که عملیات اجرایی آنها در طول ماه‌های گذشته شروع شده است و امیدواریم این 200 مگاوات را در طول سال 1401 به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی در پاسخ به برنامه‌های وزارت نیرو در خصوص تغذیه آب‌های زیر زمینی، اظهار کرد: امروز دوم فروردین روز جهانی آب و روز آب‌های زیرزمینی نامگذاری شده است و این موضوع از برنامه‌های ما در اقصی نقاط کشور خواهد بود.

وزیر نیرو با اشاره به برداشت بی رویه از سفره های آب زیرزمینی، گفت: برداشت بی رویه باعث ایجاد نشست‌های جدی و شرایط بد برای محیط زیست می شود.

محرابیان، مهمترین برنامه وزارت نیرو برای تأمین سفره‌های آب زیرزمینی را تعادل بخشی بین منابع و مصارف بیان کرد و افزود: امیدواریم شاهد تغذیه طبیعی سفره‌های آب زیرزمینی و بازچرخش آن باشیم.

وی، یکی از طرح‌های تأمین آب بخش صنعت در کشور و از جمله یزد را انتقال آب از دریا عنوان کرد و گفت: مرحله اول این طرح به بهره برداری رسیده است و مرحله بعدی در آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha