وزیر امور خارجه بحرین: آرمان فلسطین چالش اصلی همه کشورهای اسلامی است
کد خبر: 4044623
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۱

وزیر امور خارجه بحرین: آرمان فلسطین چالش اصلی همه کشورهای اسلامی است

عبداللطیف بن راشد آل زیانی گفت: آرمان فلسطین و حق ملت این کشور برای به دست آوردن تمام حقوق مشروع خود در رأس چالش‌های کشورهای اسلامی قرار دارد،

به گزارش ایکنا به نقل از Bahrain News Agency، عبداللطیف بن راشد آل زیانی، وزیر امور خارجه بحرین طی سخنانی در چهل و هشتمین شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی گفت: پادشاهی بحرین بر تقویت همکاری‌های مشترک بین کشورهای اسلامی بر اساس اصول مقرر در قوانین بین‌المللی تأکید دارد.

آل زیانی تصریح کرد: سازمان همکاری اسلامی موظف است نقشی فعال و مسئولانه‌ای در سطح جهانی به ویژه در قبال مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی که صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند، ایفا کند.

وزیر امور خارجه بحرین گفت: پادشاهی بحرین خواستار تلاش دیپلماتیک مشترک کشورهای اسلامی برای کمک به صلح جامع و پایدار در اروپا با هماهنگی همه طرف‌ها از طریق گفت‌وگو است تا اختلافات از طریق مذاکرات مستقیم به منظور حفظ صلح بین‌المللی حل و فصل شود. پادشاهی بحرین همچنین خواستار ایجاد شرایطی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و امدادی به منظور کاهش درد و رنج غیرنظامیان است.

وی افزود: کشورهای اسلامی امروز با چالش‌های بزرگی روبرو هستند و برای مقابله و غلبه بر این چالش‌ها باید موضع واحد داشته باشند.

وزیر امور خارجه بحرین افزود: صلح در منطقه خاورمیانه باید از طریق راه حل عادلانه و همه‌جانبه برای مسئله فلسطین به وجود آید، به گونه‌ای که خواسته‌های ملت فلسطین برای ایجاد کشور مستقل با پایتختی قدس شرقی، مطابق با اصل دو کشوری برآورده شود.

آل زیانی همچنین بر موضع حمایتی پادشاهی بحرین از مردم افغانستان و انتخاب‌ آنها که بدون دخالت خارجی و تعهد به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی افغانستان است، تأکید کرد.

وی همچنین گفت: از کشورهای اسلامی خواسته می‌شود همکاری‌های خود با کشورهای جهان را برای مقابله با پیامدهای کووید 19 تشدید و تقویت کنند.

آل زیانی بر تقویت همکاری‌های مشترک بین کشورهای عضو و تلاش‌های همه جانبه برای مقابله با انواع تروریسم، افراط گرایی و خشونت که امنیت، ثبات و توسعه کشورهای اسلامی را تهدید می‌کند، تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha