دوره‌های فرهنگ اسلامی به 12 زبان برای تازه مسلمانان در امارات
کد خبر: 4045008
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۳

دوره‌های فرهنگ اسلامی به 12 زبان برای تازه مسلمانان در امارات

خانه فرهنگ اسلامی زاید (ZHIC) به عنوان بخشی از مأموریت خود برای معرفی فرهنگ اسلامی و جذب تازه مسلمانان، دوره های فرهنگ اسلامی را به 12 زبان بین المللی در دفتر مرکزی خود در العین و شعب مربوطه در ابوظبی و عجمان راه اندازی کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خلیج تایمز، این برنامه فراگیران را با مبانی فرهنگ اسلامی و ارزش‌های جهانی آن و با هدف برقراری اصول اعتدال و مدارا از طریق مطالعات اسلامی آشنا می‌کند.

این برنامه شامل سخنرانی‌هایی به زبان‌های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، روسی، فرانسوی، چینی ماندارین و تاگالوگ است.

این دوره ها شامل پنج سطح است که در مجموع در 70 ساعت تدریس می‌شود. سطح اول بر آموزش وضو و نماز به صورت نظری و عملی تمرکز دارد.

هدف سطح دوم، تقویت شخصیت افراد از طریق به تصویر کشیدن دیدگاهی فراگیر از اسلام برای اطمینان از ایفای حقوق و انجام وظایف، تعاملات انسانی، احترام و مسئولیت‌پذیری فردی و جمعی است. در سطح سوم، پیوند افراد با قرآن و سیره نبوی بیشتر می‌شود. سطح چهارم با هدف تلقین فضایل و آدابی مانند نظم، نظافت، آراستگی، عزت نفس و همدردی برگرفته از زندگی، ویژگی‌ها و رویکرد حضرت محمد (ص) در برخورد با افراد مختلف برگزار می‌شود.

هدف سطح پایانی معرفی مفهوم ایمان و ارتباط نزدیک آن با سعادت واقعی برای نوع بشر و در عین حال تاکید بر اهمیت اخلاق به عنوان یک اخلاق اجتماعی کمک کننده به یک جامعه منسجم است.

انتهای پیام
captcha