حزب‌الله و أمل: بیروت منتظر وعده‌های سفیر آمریکا نباشد
کد خبر: 4046407
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

حزب‌الله و أمل: بیروت منتظر وعده‌های سفیر آمریکا نباشد

دو جنبش حزب‌الله و أمل لبنان با برگزاری نشستی در شهر النبطیه، از دولت خواستند تا هر چه زودتر پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران درباره تأمین برق لبنان را بپذیرد و منتظر وعده و وعیدهای سفیر آمریکا در بیروت نباشند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری المنار لبنان، رهبران دو جنبش حزب‌الله و أمل امروز، 14 فروردین با حضور در نشستی در شهر النبطیه به بررسی تحولات محلی و منطقه‌ای جدید پرداختند.

در این نشست راهبردها، برنامه‌ها و پیشنهادات برای کاهش مشکلات مردم لبنان در رویارویی با بحران معیشتی و مالی کشور و نیز مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی کشور مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.

نمایندگان دو جنبش حزب الله و أمل در این نشست همچنین از تمام تشکل‌ها، شهرداری‌ها، انجمن‌های مدنی و خیّران این کشور که به اقشار مختلف جامعه در عرصه‌های مختلف کمک و در بهبود آلام و کاهش تأثیرات محاصره ظالمانه بر کشور و سیاست قحطی و گرسنگی علیه مردم یاری رسانده‌اند، تجلیل کردند.

این نمایندگان سیاسی از سران کشور خواستند تسلیم فشارهای آمریکا نشوند و منتظر وعده‌های دروغین سفیر آمریکا در لبنان برای تأمین برق از مصر و اردن نمانند و درباره پیشنهاد ایران برای حل مشکل برق تصمیم جدی اتخاذ کنند؛ پیشنهادی که حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در آخرین سفر خود به بیروت بر آن تأکید داشت.

شرکت‌کنندگان در نشست النبطیه همچنین با تبریک به ملت فلسطین و مجاهدت قهرمانانی که چند روز گذشته از طریق عملیات استشهادی طعم تلخ شکست را به دشمن صهیونیستی چشاندند، بار دیگر تأکید کردند که کیان رژیم صهیونیستی سست‌تر از خانه عنکبوت بوده و تمام دیدارهای سران عرب سازشگر تا زمانی که مقاومت، رویکرد بازپسگیری اراضی اشغالی و آزادسازی آن‌ها را از لوث وجود صهیونیست‌ها دنبال می‌کند، هیچ امنیت و ثباتی را برای دشمن تأمین نخواهند کرد.

انتهای پیام
captcha