معرفی نرم‌افزارهای پرکاربرد ماه مبارک رمضان
کد خبر: 4046755
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷

معرفی نرم‌افزارهای پرکاربرد ماه مبارک رمضان

پایگاه خبری الجزیره به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان پرکاربردترین نرم‌افزارهای مربوط به اعلام اوقات شرعی، تعیین جهت قبله و قرائت قرآن کریم به همراه ترجمه ویژه مسلمانان سراسر جهان را معرفی کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، برنامه‌های کاربردی مهم و مفید برای هر مسلمانی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌تواند اوقات شرعی و جهت قبله را در هر کجا که باشد به درستی بداند. در اینجا پنج برنامه کاربردی ارائه شده که می‌تواند مورد استفاده مسلمانان در هر کجای دنیا قرار بگیرد.

اپلیکیشن «مواقيت الصلاة» (Prayer Times) ویژه پخش اذان، اعلام قبله، اوقات نماز و قرائت قرآن کریم است.

اپلیکیشن Prayer Times یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ماه مبارک رمضان است که در گوگل پلی و اپل استور موجود است و کمک بزرگی به روزه‌داران می‌کند تا زمان‌بندی صحیح خود را با اوقات نماز انجام دهد.

این اپلیکیشن کمک بزرگی به روزه‌داران می‌کند تا برای کارهای خود متناسب با اوقات شرعی به درستی برنامه‌ریزی کنند، زیرا این برنامه با استفاده از جی پی اس وقت نماز را بسته به مکان حضور نمازگزار اعلام می‌کند. همچنین کاربر را قادر می‌سازد کشور خود را به صورت دستی اضافه کند تا بتواند از اپلیکیشن در حالت آفلاین استفاده کند. این نرم‌افزار به کاربران کمک می‌کند تا زمان دقیق نماز را در مکان‌های مختلف بدون توجه به اینکه در کجای دنیا هستند، بدانند.

این برنامه یک تقویم کامل رمضان برای سال جاری و سال بعد ارائه می‌دهد و تاریخ و زمان نماز را در این مدت در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین قرآن کریم را به چندین زبان ترجمه می‌کند که باعث می‌شود تعداد زیادی از مردم در سراسر جهان به آن دسترسی داشته باشند.

با کمک قطب نمای قبله، کاربر می‌تواند جهت دقیق کعبه و مکه را در هر کجا که هست پیدا کند. این برنامه هماهنگی بین تقویم هجری و میلادی را فراهم می‌کند که استفاده از آن را آسان‌تر کرده و دانستن دقیق تاریخ را با استفاده از هر دو تقویم امکان پذیر می‌کند.

برنامه «إسلامنا» هم اوقات شرعی و قبله را اعلام می‌کند و یکی از آسان‌ترین اپلیکیشن‌های اسلامی تخصصی در ماه مبارک رمضان است و به راحتی از گوگل پلی و اپل استور قابل دانلود است و تمامی اطلاعات لازم در مورد ماه مبارک را در اختیار شما قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن تمام اوقاتی که یک مسلمان به آن نیاز دارد، اوقات شرعی و احادیث نبوی را روزانه در ماه رمضان اعلام می‌کند و همچنین تعدادی دعا و نیایش با پروردگار هم در آن وجود دارد که می‌توان آن را دانلود و با دیگران به اشتراک گذاشت.

برنامه «إسلامنا» شامل هشدارهای منظم برای اوقات نماز از جمله ویژگی هشدار صوتی است و همچنین شامل یادآوری از پیش تعیین شده و خودکار برای خواندن نماز می‌شود تا کاربر نیازی به تنظیم هشدار نداشته باشد.

در این برنامه می‌توان بدون اتصال به اینترنت، قرآن را قرائت کرد و از ترجمه‌های مختلف آن استفاده کرد که این امر دسترسی کاربران در نقاط مختلف جهان را به ویژه در مناطقی که اتصال شبکه ضعیف یا در دسترس نیست، آسان می‌کند. همچنین با نشان دادن جهت درست قبله شامل بیش از 100 دعا و نیایش است که می توان به تنهایی یا با مشارکت دیگران قرائت کرد. همچنین اوقات شرعی و زمان طلوع و غروب خورشید را در هر کدام از ماه‌های سال و نه فقط ماه رمضان اعلام می‌کند.

اپلیکیشن القرآن ویژه قرائت قرآن کریم در ماه رمضان با ترجمه به زبان‌های مختلف است. این اپلیکیشن یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن‌های مورد توجه مسلمانان در ماه مبارک رمضان است که حاوی قرآن کریم و ترجمه‌های آن به چندین زبان از پیش نصب شده و برای دستگاه‌های اندروید و iOS در دسترس است.

از طریق این برنامه، قرآن کریم را هر کجا که می‌روی بدون زحمت با خود حمل می‌کنید، زیرا می‌توانید با کمک این برنامه قرآن را تلاوت کنید. این نرم‌افزار دارای بیش از 100 ترجمه از قرآن کریم است و به 30 زبان مختلف در دسترس است و از همین رو در سطح گسترده‌ای در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن القرآن دارای یک ویژگی جستجوی آسان برای استفاده است که به شما امکان می‌دهد آیات را از طریق نوار جستجو جستجو کنید و به راحتی در نوبت بعدی از جایی که قرائت قرآن را متوقف کرده‌اید، دنبال کنید. همچنین با پشتیبانی چند زبانه به افراد اجازه می‌دهد به زبانی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند.

اپلیکیشن القرآن لأندرويد (Quran for Android) ویژه قرائت و گوش سپردن به قرآن کریم به همراه ترجمه است. این اپلیکیشن فقط ویژه دستگاه‌های اندرویدی است که بسیار محبوب است و تاکنون بیش از 10 میلیون نفر در جهان آن را دانلود کرده‌اند.

این برنامه شامل تصاویری می‌شود که به قرائت و درک آسان معانی آیات کمک می‌کند؛ گزینه روشن یا خاموش کردن صدا به کاربران کمک می‌کند تا بدون وقفه و در زمان دلخواه به آیات گوش دهند.

ویژگی نشانک‌ها و برچسب‌ها در اپلیکیشن القرآن لأندرويد باعث می‌شود به راحتی به خاطر بیاورید که در قرائت خود به کدام آیه رسیده‌اید؛ بنابراین می‌توانید از جایی که قرائت قبلی خود را ترک کرده‌اید ادامه دهید.

این برنامه حاوی ترجمه‌های قرآن کریم به بیش از 20 زبان است و دارای بیش از 15 تلاوت صوتی مختلف چند قاری برای گوش دادن در حال حرکت است که آن را به یکی از بهترین پخش‌کننده‌های mp3 برای تلاوت قرآن کریم تبدیل می‌کند. همچنین سوره‌ها می‌توانند برای گوش دادن آفلاین دانلود شود.

اپلیکیشن «دليل الأطفال المسلمين» (Muslim Kids Guide) برنامه‌ای ویژه آموزش نماز به کودکان که دارای گرافیک بسیار زیبایی است، به روشی جذاب و به سه زبان عربی، فرانسوی و انگلیسی قدم به قدم به کودکان نماز و وضو را آموزش می‌دهد.

این اپلیکیشن شامل اوقات نمازهای پنجگانه صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشا است و به طور کامل به انگلیسی و فرانسوی ترجمه شده است.

انتهای پیام
captcha