فعالیت بیش از ۷۰۰ بانوی مبلغ یزدی در ماه رمضان
کد خبر: 4047188
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

فعالیت بیش از ۷۰۰ بانوی مبلغ یزدی در ماه رمضان

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اعلام برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان، از اعزام بیش از ۷۰۰ بانوی مبلغ به مساجد، پایگاه‌ها، مدارس و منازل در طول این ماه خبر داد.

مریم حسن پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اعلام برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان، از اعزام بیش از 700 بانوی مبلغ به مساجد، پایگاه‌ها، مدارس و منازل در طول این ماه خبر داد.

وی جزءخوانی قرآن کریم، مراسم احیا و شب زنده داری و مناجات خوانی، نشست‌های اخلاقی و تفسیری به صورت روزانه، اجرای طرح «باران همدلی» در قالب کمک به نیازمندان و ایتام با توزیع بسته‌های معیشتی، توزیع غذای گرم و قربانی، بیان احکام و پاسخگویی به سؤالات شرعی، تفسیر فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، دعای افتتاح، دعای سحر و... را از اهم برنامه‌های  مشترک مدارس در ماه مبارک رمضان دانست.

حسن‌پور ادامه داد: اعزام بانوان مبلغ به مساجد، پایگاه‌ها، مدارس و منازل، برگزاری همایش‌های قرآنی همراه با تقدیر از حافظان و قاریان، ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه(س) و میلاد امام حسن(ع)، برگزاری مسابقات قرآنی و تفسیری، برگزاری ضیافت افطاری، تقدیر از روزه اولی‌ها در برنامه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های مشترک بین مدارس در طول ماه مبارک است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد از اجرای طرح «لحظه‌های پروانگی» به همت مدرسه علمیه سیدالشهدا(ع) یزد خبر داد و گفت: در این طرح به صورت روزانه یاد و نام یک شهید بزرگوار به صورت کلیپ، عکس نوشته و بیان سیره اخلاقی و عملی شهدا گرامی داشته می‌شود.

وی برگزاری طرح‌های «پزشک خود باشیم» با بیان نکات بهداشتی ماه مبارک توسط متخصصان مرکز بهداشت، «سحرگاه مهدوی» ویژه سحرهای ماه مبارک و «پنجره‌ای رو به آسمان» ویژه پاسخ به شبهات و سوالات شرعی به صورت مجازی را از دیگر برنامه‌های این مدرسه اعلام کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: همچنین طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد همزمان با آغاز ماه مبارک، با ایجاد کانال کانون قرآن نورالثقلین به درج نکات تفسیری برای استفاده مبلغان اقدام می‌کند. اجرای طرح «هر محله یک محفل قرآنی» از دیگر برنامه‌های شاخص این مدرسه است که در قالب آموزش و اعزام طلاب برای تشکیل محافل قرآنی انجام می‌شود.

حسن‌پور اجرای طرح «با من نگاه کن» با هدف تدبر کوتاه و کاربردی در سوره‌های قرآن کریم و تقدیر از خادمان قرآن را از دیگر برنامه‌های شاخص این مدرسه اعلام کرد.

وی اجرای «مسیر بندگی» با هدف بیان شیوه سیر و سلوک سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی در ایام ماه مبارک رمضان به همت مدرسه علمیه کوثر(س) خاتم، «بر سر سفره مولا علی(ع)» در قالب نهج البلاغه خوانی طلاب و بانوان به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) مهریز، اجرای طرح «شکوه هدایت» نگاهی به زیارت جامعه کبیره به همت مؤسسه آموزش عالی امام حسین(ع) یزد را از دیگر برنامه‌های مدارس برشمرد.

حسن‌پور در پایان گفت: اجرای طرح «شکوه هدایت» و قرائت مجازی صحیفه سجادیه به صورت روزانه ویژه دانش آموختگان مدرسه علمیه کوثر(س) ابرکوه و برگزاری کارگاه موفقيت با قانون‌های قرآنی به همت مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) میبد از دیگر برنامه‌های شاخص مدارس در ایام ماه مبارک است.

انتهای پیام
captcha