وضع محدودیت‌های شدید برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
کد خبر: 4047194
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

وضع محدودیت‌های شدید برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی

کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان و تردد آنها در مناطق مختلف فلسطین تدابیر شدید امنیتی وضع کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، منابع عبری اعلام کردند که کابینه رژیم اشغالگر صهیونیستی تصمیم گرفته است بخش زیادی از محدودیت‌هایی را که ادعا می‌کرد به مناسب ماه مبارک رمضان لغو کرده است، بازگردارند.

این منابع افزودند: کابینه رژیم اشغالگر به دلیل حوادث جاری در کرانه باختری و قدس اشغالی تصویب کرده است که بخش زیادی از تدابیری را که برای تسهیل در عبور و مرور فلسطینیان و ورود آنها به مسجد الاقصی اتخاذ کرده بود، لغو کند.

منابع عبری تأکید کردند با این حساب نمازگزاران مرد فلسطینی زیر 50 سال اجازه ورود به مسجد الاقصی را ندارند.

بنی گانتز،‌ وزیر جنگ رژیم اشغالگر از تصمیم‌های جدید فلسطینیان در پی موج جدید عملیات‌های مقاومتی فلسطینیان در قلب سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر اساس بیانیه دفتر گانتز فلسطینیان 50 ساله و بالاتر جمعه آینده مجاز به اقامه نماز در مسجدالاقصی خواهند بود، در حالی که افراد بالای 40 سال برای اقامه نماز در مسجد الاقصی باید مجوز بگیرند در عین حال همه زنان و همچنین کودکان تا 12 سال اجازه ورود به مسجد الاقصی را دارند.

همچنین فلسطینیان تنها در روزهای یکشنبه و پنجشنبه اجازه تردد به شهرهای مناطق اشغالی سال 1948 برای دیدار با خویشاوندانشان دارند.

این تصمیم‌های جدید کابینه رژیم صهیونیستی به تشکیلات خودگردان هم ابلاغ شده است.

قدس و پیرامون مسجد الاقصی طی چند روزی که از آغاز ماه مبارک رمضان می‌گذرد شاهد تشدید تنش و حملات نظامیان صهیونیست به اجتماع‌های رمضانی فلسطینیان است که با زخمی و بازداشت شدن شماری از فلسطینیان همراه بوده است.

گروه‌های مقاومت فلسطین و در رأس آن حماس و جهاد اسلامی به رژیم صهیونیستی درباره تداوم تشدید حملات و تجاوزگری به قدس و مقدسات آن به‌ویژه در این ماه مبارک هشدار دادند.

انتهای پیام
captcha