فراخوان صهیونیست‌ها برای تعرض به مسجدالاقصی / بازداشت یکی از رهبران حماس
کد خبر: 4047568
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳

فراخوان صهیونیست‌ها برای تعرض به مسجدالاقصی / بازداشت یکی از رهبران حماس

گروهک‌ها و سازمان‌های تندروی صهیونیست با صدور فراخوان‌هایی، خواستار تعرض دسته‌جمعی به مسجدالاقصی در روز 15 آوریل مصادف با 14 رمضان به مناسبت عید یهودی پسح شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اشغالگران اسرائیلی تصمیم دارند در جریان تعرض به مسجدالاقصی ضمن قربانی کردن، مراسم‌های دینی یهود را در داخل این مسجد بجای آورند.

خاخام‌های یهودی اعلام کردند که تصمیم دارند امسال در داخل مسجدالاقصی گوسفند قربانی کنند.

این تصمیم در سایه تشدید تنش در قدس و مسجدالاقصی و درگیری‌های شدید چند روز اخیر که به بازداشت و زخمی‌شدن شماری از نمازگزاران فلسطینی منجر شده، اتخاذ شده است.

روز گذشته نیز شهرک‌نشینان اشغالگر در قدس اشغالی دست به تظاهرات زدند و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در اقدامی بی‌سابقه در این تظاهرات شرکت کرد.

همچنین، «یائیر لاپید»، وزیر خارجه این رژیم نیز اخیرا در اقدامی تحریک‌آمیز تحت تدابیر شدید امنیتی به محله «باب العامود» در مجاورت مسجدالاقصی تعرض کرد.

اینگونه اقدامات ممکن است در نهایت به تشدید تنش و درگیری‌ها و انفجار مجدد اوضاع در قدس و دیگر اراضی اشغالی همانند رمضان سال گذشته منجر شود. 

بازداشت یکی از رهبران حماس

همچنین، رژیم صهیونیستی امروز پنجشنبه «شیخ حسین ابو کویک»، یکی از رهبران حماس در شهرک بیتونیا در نزدیکی رام‌الله را به اسارت گرفت.

خانواده این رهبر حماس اعلام کردند که نظامیان صهیونیست پس از حمله به منزلشان، ابوکویک را بازداشت کرده و با خود برده‌اند.
فراخوان صهیونیست‌ها برای تعرض به مسجدالاقصی / بازداشت یکی از رهبران حماس
رژیم صهیونیستی قبلا بارها این رهبر حماس را به سبب مشارکت در فعالیت‌ها و برنامه‌های ملی تهدید به بازداشت کرده بود.

ابو کویک یکی از رهبران سرشناس حماس در کرانه باختری است. او در جریان انتفاضه الاقصی در سال 2000 هدف سوءقصد قرار گرفت و یک پهباد اسرائیلی خودروی شخصی او را هدف قرار داد که در این جنایت، همسر و 3 فرزندش به شهادت رسیدند.

او تاکنون بیش از 11 سال از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده و یکی از تبعیدشدگان به مرج الزهور در سال 1992میلادی همراه با 417 نفر دیگر از رهبران حماس و جهاد اسلامی بود. 

انتهای پیام
captcha