حزب‌الله لبنان: عملیات تل‌آویو نشانه ضعف امنیتی صهیونیست‌هاست
کد خبر: 4047664
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹

حزب‌الله لبنان: عملیات تل‌آویو نشانه ضعف امنیتی صهیونیست‌هاست

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای با تمجید از عملیات استشهادی در قلب سرزمین‌های اشغالی، آن را نشانه قدرت مقاومت فلسطین و ضعف سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العهد، جنبش حزب‌الله لبنان، امروز جمعه، درباره عملیات استشهادی در قلب پایتخت رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

 حزب‌الله اعلام کرد: بار دیگر مقاومت‌کنندگان فلسطینی قدرت خود را برای مواجهه با رژیم اشغالگر و پاسخ به جنایت‌های پی در پی آن ثابت کردند. در ادامه این بیانیه آمده است: این عملیات قهرمانانه در تل‌آویو، ضعف رژیم صهیونیستی، شکننده بودن، دستپاچگی و دست و پا زدن سرویس‌های نظامی و امنیتی آن را آشکار ساخت.

این جنبش اضافه کرد: سرویس‌های امنیتی این رژیم در مواجهه با یک مجاهد فلسطینی شکست سنگینی خوردند. حزب‌الله قهرمانی ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت آن‌ها را می‌ستاید و از آزادگان جهان برای همگامی با مردم فلسطین و هر گونه حمایت از آن‌ها دعوت به عمل می‌آورد.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: تسلسل عملیات‌های ویژه و موفق نشان می‌دهد که تصمیم ملت فلسطین ادامه مبارزه است. عزم ملت فلسطین قوی‌تر از اراده اشغالگران است. مردم فلسطین عزم خود را بر ادامه این مسیر تا زمان آزادسازی تمام خاک فلسطین جزم کرده‌اند.

شب گذشته، منابع فلسطینی از انجام موفقیت‌آمیز یک عملیات استشهادی در خیابان دزنگوف، یکی از بزرگ‌ترین خیابان‌های تل‌آویو، خبر دادند. طبق گزارش رسانه‌ها، در پی این عملیات نه صهیونیست زخمی شدند و دو نفر دیگر به هلاکت رسیدند.

رسانه‌های فلسطینی صبح امروز (جمعه) از شهادت عامل عملیات علیه نیروهای «الیمام» در نزدیکی مسجدی در منطقه «یافا» در فلسطین اشغالی خبر دادند.

فلسطین الیوم اعلام کرد که نام این عامل عملیات در تل‌آویو و تیراندازی به یک رستوران، «رعد فتحی عازم» جوان ۲۹ ساله فلسطینی، از اردوگاه جنین بوده است.

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی صهیونیستی(شین بت) اعلام کرده است که افسران صهیونیستی مرد مسلح را در نزدیکی مسجدی در یافا در جنوب تل‌آویو پیدا کرده‌اند.

 رویترز در این باره گزارش داد: این جوان فلسطینی پس از ساعت‌ها تعقیب و گریز در شهر، روز جمعه مورد اصابت نیروهای امنیتی اسرائیل قرار گرفت.

شامگاه پنجشنبه، مقامات اشغالگر از کشته شدن دو اسرائیلی و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر در نتیجه تیراندازی در مرکز تل‌آویو خبر دادند. این چهارمین عملیات در هفته‌های اخیر است که در مجموع منجر به کشته شدن ۱۱ اسرائیلی از جمله نیروهای امنیتی در بئرالسبع، الخضیره و بنی براک شد.

انتهای پیام
captcha