دفاع از آرمان فلسطین دفاع از هویت عربی است
کد خبر: 4049474
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
رئیس شورای اجرایی حزب‌الله:

دفاع از آرمان فلسطین دفاع از هویت عربی است

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان ضمن تأکید بر ناکامی هر گونه توطئه‌ای برای سرکوب حزب‌الله از طریق انتخابات این کشور گفت: کسانی که ادعای دفاع از هویت عربی دارند، با مزدوری برای آمریکا و اسرائیل باعث زیان به ملت‌های عربی می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از المنار، سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در پاسخ به رویارویی عده‌ای برای به شکست کشاندن حزب‌الله در انتخابات لبنان گفت: ضعیفان، درماندگان و بازندگانی که امروز شعار جدید حمله به مقاومت و نابودی حزب الله را از طریق انتخابات پارلمانی سر می‌دهند، می‌دانند که نتیجه انتخابات هر چه باشد هرگز در رویارویی با حزب‌الله به نفع آنها نخواهد بود.

وی تأکید کرد: انتخابات فرصتی برای انتقام‌گیری وابستگان به سفارتخانه‌های آمریکا، عربستان سعودی و برخی سفارتخانه‌های کشورهای عربی از حزب الله یا تضعیف آن نیست.

صفی الدین در ادامه گفت: ما بیش‌تر از کسانی که امروز ادعای دفاع از عرب‌ها و اصالت عربی می‌کنند، عرب هستیم؛ زیرا معنای اصالت عربی دفاع از آرمان‌های جهان عرب و در رأس آن مسأله فلسطین است؛ بنابراین کسانی که در هفته گذشته زبان خود را قورت دادند و یک کلمه از عملیات‌های استشهادی فلسطینیان حرفی نزدند، اصالت عربی ندارند.

شیخ صفی الدین تصریح کرد: برخی از لبنانی‌ها حامی عرب‌هایی هستند که به سمت عادی سازی با رژیم صهیونیستی شتافتند و حق فلسطینیان را نادیده گرفته و عملیات‌های استشهادی فلسطینیان را محکوم کردند. این دفاع از هویت عربی نیست ، زیرا حفظ هویت عربی یعنی ملت‌ها مدافع مسائل امت عربی باشند در حالی که امروز در لبنان عده‌ای حامی اشغالگران صهیونیستی هستند که فلسطین، قدس و عرب‌ها را هدف گرفته‌اند.

وی افزود: با این حساب کسانی که در لبنان از دفاع از هویت عربی دم می‌زنند در واقع مدافع اسرائیل و آمریکا هستند و شعارهایشان هم چیزی جز دروغ ونیرنگ نیست و از طریق آن تنها به دنبال کسب دستاوردهای انتخاباتی هستند.

این مقام حزب الله گفت: امروز برخی کشورها همه ظرفیت‌های خود را برای سرکوب مقاومت به کار گرفته‌اند؛ زیرا ما به مقاومتی قوی دست یافته‌ایم و جامعه مقاومت هم قوی و یکپارچه است و ما از آینده درخشانی صحبت می‌کنیم که در آن فلسطین و قدس آزاد شده است .

شیخ صفی الدین ادامه داد: امروز ما در محور مقاومت از فلسطین تا یمن با تمام قدرت ایستاده‌ایم و رژیم صهیونیستی از این قدرت وحشت دارد و هیچ قدرتی در جهان هم قادر به مقابله با این مقاومت نیست.

انتهای پیام
captcha