ارائه مشاوره خانواده رایگان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن
کد خبر: 4047762
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴

ارائه مشاوره خانواده رایگان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

مدیر بخش مشاوره بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از برپایی غرفه مشاوره «ضیافت خاتم» در نمایشگاه قرآن سال جاری خبر داد.

چاوشیانسیدمحمدحسین چاوشیان، رئیس مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم و مدیر بخش مشاوره بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح خدمات این مرکز در نمایشگاه قرآن سال جاری پرداخت و گفت: ارائه خدمات مشاوره قرآن بنیان، محور خدمات غرفه «ضیافت خاتم» در نمایشگاه قرآن خواهد بود.

وی تشریح کرد: خدماتی که در فضای نمایشگاه قرآن کریم، با توجه به نیازسنجی‌ها و در نظر گرفتن سطوح مختلف، ارائه خواهد شد شامل؛ مشاوره تربیتی(مشاوره فرزندآوری و پیش از بارداری، مشاوره دوران بارداری، فرزندپروری، مشکلات رفتاری کودکان، فرزندپروری دوران نوجوانی، آسیب‌های نوپدید در فضای مجازی)،‌ مشاوره تحصیلی (استعدادیابی، انتخاب رشته، اختلالات یادگیری)، مشاوره فردی(مهارت‌های فردی و مهارت‌های زندگی و تنظیم هیجانات (مدیریت خشم و مدیریت استرس)، جرئت‌مندی و ابراز وجود، اعتماد به نفس، مشاوره شغلی) است.

مدیر بخش مشاوره بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دیگر محورهای ارائه مشاوره در نمایشگاه قرآن را شامل؛ مشاوره پیش از ازدواج(ارزیابی ملاک‌های ازدواج، مشاوره حقوقی خانواده، مصاحبه با زوجین و خانواده‌هایشان، پاسخ به سوالات عرفی و شرعی زوجین) و مشاوره زوجین(آموزش مهارت‌های ارتباطی، پاسخ به مسائل زناشویی، آموزش تکنیک‌های افزایش صمیمیت و پیشگیری از طلاق و خیانت، آموزش مدیریت مالی) اعلام کرد.

چاوشیان در خصوص افرادی که قرار است این مشاوره‌های قرآن‌بنیان را ارائه کنند، گفت: متخصصان حوزوی و دانشگاهی که در زمینه مشاوره تجربه و تخصص دارند این مشاوره‌ها را ارائه خواهند داد. البته این اساتید از سال‌ها قبل با مؤسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم همکاری دارند. مشاوره یکی از بحث‌های مهم مؤسسه خاتم است و یکی از زیرمجموعه‌های این مؤسسه «ارم» نام دارد که مخفف انجمن روانشناسان و مشاوران است و بیش از 100 استاد برجسته عضو این انجمن هستند که در طول شب‌های ماه مبارک رمضان پاسخگوی نیاز عموم مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه قرآن خواهندبود. این مشاوران بیش از هزار ساعت خدمات مشاوره کیفی و تخصصی در نمایشگاه قرآن ارائه خواهند کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا ارائه یک جلسه مشاوره به بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن می‌تواند به حل مشکلات آنها منجر شود؟ گفت: خیر؛ برای حل مسئله نیاز به تدام جلسات مشاوره است به همین دلیل متقاضیان به مراکز مورد اعتماد معرفی خواهند شد تا بعد از ماه مبارک رمضان خدمات مشاوره و درمان تکمیلی را دریافت کنند.

خانواده‌ها نمی‌توانند به تنهایی مشکلاتشان را حل کنند

چاوشیان با بیان اینکه تمام خدمات مشاوره در نمایشگاه قرآن به صورت رایگان ارائه خواهد شد، گفت: بخش مشاوره از محورهای مهم نمایشگاه قرآن سال جاری و با محور حل مسئله طراحی شده است. جامعه ما امروزه با تغییر سبک زندگی و پیچیده شدن تعاملات و ارتباطات در خانواده و جامعه مواجه است و افراد نسبت به گذشته با مسائل بیشتر و دشوارتری روبرو هستند که در اغلب موارد نمی‌توانند به تنهایی از پس حل مشکلاتشان بر بیایند. اختلاف و تفاوت تفکر نسلی نیز در برقراری ارتباط و مشورت گرفتن و حل کردن مسائل در داخل خانواده توسط والدین کفایت برطرف شدن این نیاز را نمی­‌کند، لذا اهمیت مراجعه به یک متخصص متعهد و دلسوز بیش از گذشته احساس می‌شود.

وی اظهار کرد: در نگاهی عمیق‌تر، بسیاری از مسائل و مشکلات یا ناشی از عدم سلامت روحی، روانی، تربیتی و بی‌مهارتی افراد است یا اگر به موقع برطرف نشود خود می‌تواند زمینه‌ساز مشکلات بزرگ‌تر در آینده باشد، لذا علاوه بر مشورت‌های مقطعی، پیش‌بینی، آسیب‌شناسی و درمان مشکلات نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

خطر رشد فضای لیبرال در عرصه مشاوره

چاوشیان با ابراز تأسف از اینکه طی سال‌های اخیر با رشد فضای لیبرال در عرصه مشاوره، رشد فضاهای ضد دینی، ضد اسلامی و ضد ارزشی مواجه بوده‌ایم، گفت: این مسائل در نهایت منجر به فروپاشی خانواده شده است و بسیاری از خانواده‌‌ها به خاطر مشاوره‌های غلطی که دریافت کرده‌اند، از هم پاشیده‌اند و فرزندان نیز به دلیل رویکرد لیبرال و غرب‌گرایانه مشکلات عدیده تربیتی پیدا کرده‌اند در حالی که مشاوره باید پناهی برای خانواده‌ها و افراد آسیب دیده و افرادی باشد که فرصت‌هایی را در زندگی از دست داده‌اند و برای بازسازی موقعیت خودشان به مشاوره اهل فن مراجعه می‌کنند.

وی اضافه کرد: پیمایش‌های صورت گرفته نشان می‌دهد بسیاری از طلاق‌های زوجین به دلیل دریافت مشاوره غلط و ناصحیح است و فضای نمایشگاه قرآن با توجه به معنویتی که دارد این امکان را به خانواده‌ها می‌دهد که با آرامش و اطمینان مشکلات خود را در غرفه مشاوره «ضیافت خاتم» مطرح و راهکارهای قرآنی و علمی دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha