انصراف تیم ملی شمشیربازی لیبی از مواجهه با رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی
کد خبر: 4048689
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲

انصراف تیم ملی شمشیربازی لیبی از مواجهه با رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی

تیم ملی شمشیربازی لیبی برای امتناع از رویارویی با رژیم صهیونیستی از مرحله نهایی مسابقات جهانی شمشیربازی در دبی انصراف داد.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، تیم ملی شمشیربازی لیبی با وجود راهیابی به مرحله نهایی و کسب نتایج بسیار خوب، به دلیل امتناع از رویارویی با رژیم صهیونیستی از رقابت‌های جهانی امارات انصراف داد.

خبرگزاری لیبی اعلام کرده است که انصراف این تیم به دلیل مواجهه با تیم رژیم صهیونیستی در مرحله نهایی این مسابقات بوده است.

این اقدام در راستای مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.  

15 کشور عربی شامل عربستان سعودی، کویت، بحرین، عمان، قطر، یمن، عراق، سوریه، لبنان، مصر، الجزایر، مراکش، لیبی، تونس و کشور میزبان یعنی امارات متحده عربی، در این دوره از مسابقات حضور دارند.

مسابقات جهانی این رده سنی شاهد حضور جمع بزرگی از شمشیربازان در سرتاسر جهان است. این مسابقات برای رده‌های جوانان زیر 20 سال و زیر 17 سال به صورت تک‌نفره و تیمی برای زنان و مردان در سه اسلحه برگزار می‌شود.

انصراف تیم لیبی چند روز پس از کناره‌گیری ایاس الزمر، ملی‌پوش تیم شمشیربازی اردن از این مسابقات صورت گرفت. الزمر در این مسابقه باید به مصاف ورزشکار رژیم صهیونیستی می‌رفت.  

تنها یک هفته قبل از الزمر، محمد الفضلی، عضو تیم شمشیربازی کویت، به دلیل مواجه نشدن با ورزشکار رژیم صهیونیستی از مسابقات انصراف داد.  

در 20 مارس نیز تعدادی از مربیان اردنی در اعتراض به حضور هیئتی از رژیم صهیونیستی از یک دوره آموزشی بین‌المللی برای مربیان ورزش والیبال و کیک بوکسینگ انصراف دادند؛ این دوره در بحرین برگزار می‌شد.

ابراهیم سرقمه، سرمربی تیم ملی اردن در آن زمان در پیامی فیس‌بوکی با اشاره به اینکه به دلیل حضور هیئتی از رژیم صهیونیستی در کنار ما در سالن، از حضور در جلسه مربیگری بین‌المللی در بحرین انصراف می‌دهم، تصریح کرد: نه به عادی‌سازی روابط به رژیم صهیونیستی.

انتهای پیام
captcha