کتابت قرآن با خط نستعلیق به همت ۳۰ هنرجوی یزدی
کد خبر: 4048810
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

کتابت قرآن با خط نستعلیق به همت ۳۰ هنرجوی یزدی

۳۰ هنرجوی یزدی، قرآن کریم را با خودکار و به صورت خط نستعلیق و ریز در ۴۰۵ صفحه کتابت کردند که در حاشیه نمایشگاه قرآن کریم یزد در حسینیه سیدمحمدآقا با حضور مسئولان استان رونمایی شد.

کتابت قرآن با خط نستعیلق به همت 30 هنرجوی یزدیسیدرضا مروستی‌زاده، مدیر آموزشگاه تک کرشمه قلم در حاشیه هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد در حسینیه سیدمحمدآقا در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به رونمایی از کتابت قرآن کریم در این نمایشگاه اظهار کرد: این اقدام در سال 1398 آغاز شد و توسط 30 هنرجوی این آموزشگاه شامل 20 نفر خانم و 10 نفر آقا در طی دوسال به رشته تحریر در آمد.

وی ادامه داد: این قرآن با خط نستعلیق و به صورت ریز و در 405 صفحه با خودکار کتابت شده و خوشبختانه تا روز قبل از برپایی نمایشگاه آماده و در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه با حضور مسئولان استان رونمایی و در معرض دید عموم گذاشته شد.

مروستی‌زاده با اشاره به سابقه 20 ساله این آموزشگاه از برگزاری کلاس‌های آموزش خوشنویسی با خودکار و مداد، قلم نی‌، طراحی چهره، آموزش مهارت‌های زندگی خبر داد و گفت: یکی از دوره‌هایی که در این آموزشگاه برگزار می‌شود، خوشنویسی و کتابت قرآن کریم است که هنرجویان در ترم سوم باید آن را فرا گیرند.

وی ادامه داد: تاکنون و پس از حدود 20 سال بیش از 15 هزار نفر در زمینه خوشنویسی با خودکار و مداد و قلم نی آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند. 

یادآور می‌شود هشتمین نمایشگاه علوم قرآنی یزد با حضور مؤسسات قرآنی، ارائه دو هزار عنوان کتاب با تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصد، نمایشگاه آثار خوشنویسی، عرضه محصولات عفاف و حجاب تا ۲۶ فروردین ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۳ میزبان علاقه مندان است.

انتهای پیام
captcha