شهادت 5 فلسطینی در 24 ساعت/آماده‌باش سراسری مردم و مقاومت
کد خبر: 4049404
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
تحولات فلسطین:

شهادت 5 فلسطینی در 24 ساعت/آماده‌باش سراسری مردم و مقاومت

پنج فلسطینی دیگر در 24 ساعت گذشته به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر به شهادت رسیدند. در همین حال گروه‌های مقاومت با دعوت از فلسطینیان برای حضور گسترده در نماز جمعه فردا در مسجد الاقصی اعلام آماده باش عمومی و سراسری کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی وفا، تشدید تنش در سرزمین‌های اشغالی فلسطین از آغاز ماه مبارک رمضان و با تداوم حملات نظامیان صهیونیست به قدس و ملت فلسطین، آحاد ملت و احزاب فلسطینی در وضعیت آماده‌باش برای هر نبرد احتمالی با رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

فتح سکوت جامعه بین المللی را محکوم کرد

جنبش فتح شامگاه چهارشنبه اقدام نظامیان رژیم اشغالگر در قتل عام ملت فلسطین و تداوم تعرض آن به مقدسات و بخصوص مسجد الاقصی را محکوم کرد و گفت: این سکوت رژیم اشغالگر را به ارتکاب جرایم بیشتر در حق ملت فلسطین تشویق می‌کند.

این جنبش معیارهای دوگانه جامعه بین المللی در قبال ملت فلسطین و آرمان آن را محکوم کرد و افزود: ملت فلسطین مدافع خاک و مقدسات فلسطین در برابر تجاوزگری و جرایم رژیم اشغالگر باقی خواهد ماند و جنبش فتح هم در خط اول دفاع در کنار ملت مدافع مقدسات اسلامی و مسیحی و در راس آن مسجد الاقصی است.

5 شهید در 24 ساعت گذشته

نظامیان اشغالگر شامگاه دیروز با حمله به روستای حوسان در غرب بیت لحم یک نوجوان 14 ساله فلسطینی را به ضرب گلوله به شهادت رساندند. این دومین شهید فلسطینی اهل این روستاست که در سه روز گذشته به شهادت رسیده است. دوشنبه گذشته هم غاده سباتین، یک بانوی فلسطینی اهل این روستا به شهادت رسید.

محمد حسن عساف، جوان 34 ساله فلسطینی اهل روستای کفر لاقف در قلقیلیه نیز دیروز به ضرب گلوله نظامیان اشغالگر در حمله به شهر نابلس به شهادت رسید و 33 نفر دیگر هم به ضرب گلوله واقعی یا پلاستیکی مصدوم شدند.

حمله نظامیان صهیونیست به شهرک سلواد در شمال رام الله در کرانه باختری هم به شهادت عمر محمد علیان جوان 20 ساله فلسطینی و زخمی شدن 11 نفر دیگر منجر شد.

وزارت بهداشت فلسطین هم امروز پنجشنبه اعلام کرد که دو جوانی که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به روستای کفر دان در شمال غرب شهر جنین زخمی شده بودند بر اثر شدت جراحات صبح امروز به شهادت رسیدند.یکی از این دو نفر برادر ایهم الکممجی از اسرای عملیات تونل آزادی است.

جنبش جهاد اسلامی هم امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: خون شهدا، جرقه رویارویی فراگیر در مسیر آزادسازی فلسطین است و تداوم جنایات صهیونیست ها در حق ملت فلسطین و قدس هرگز برای آن امنیت ایجاد نخواهد کرد و این رژیم از انتقام نیروهای مقاومت در امان نخواهد بود.

دعوت گروه‌های فلسطینی به بسیج گسترده برای مقابله با اسرائیل

گروه‌های فلسطینی در غزه هم با صدور بیانیه‌ای فلسطینیان را به برپایی باشکوه نماز جمعه فردا در مسجد الاقصی دعوت کردند و همچنین از امت عربی و اسلامی و علمای و آزادگان جهان نیز خواستند حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کنند.

گروه‌های فلسطینی در غزه خواهان اعلام آماده‌باش مردمی در همه سرزمین‌های فلسطینی و همچنین مناطق اشغالی سال 1948 شدند و افزودند: قرار شده است که اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی به طور مداوم پیگیر تحولات بوده و آنچه را لازم است، اتخاذ کند.

این گروه‌ها ضمن تاکید بر وحدت خود برای مقابله با رژیم اشغالگر، اضافه کردند: از آحاد ملت فلسطین می‌خواهیم در دسته‌های صدها هزار نفری در هر مکان آماده باشند و از امت عربی و اسلامی و آزادگان جهان و احزاب آزاده نیز می‌خواهیم برای وسیع‌ترین اقدام علیه رژیم اشغالگر و سیاست های آن آماده باشند.

گروه‌های فلسطینی همچنین از فلسطینیان قدس، کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی 48 خواستند به سمت مسجد الاقصی شتافته و ضمن اعتکاف در آنجا برای صیانت از آن در برابر هتک حرمت صهیونیست‌ها نماز جمعه فردا را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنند.

این گروه‌ها ضمن دعوت از مقاومت فلسطین برای بالاتر بردن سطح آماده‌باش خود در دفاع از قدس و مسجد الاقصی از رژیم های عربی سازشگر نیز خواستند دست از سیاست هم‌پیمانی با دشمن و ایجاد چتر حمایتی برای جرایم آن بردارند.

کشیش مسیحی: هرگز اجازه هتک حرمت مسجد الاقصی را نمی‌دهیم

امانوئل مسلم، عضو کمیته دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی تاکید کرد که هرگز به رژیم اشغالگر و شهرک نشینان آن اجازه هتک حرمت به مسجد الاقصی را نمی دهند.

مسلم گفت: ما برای دفاع از مسجد الاقصی و کلیسای القیامه سربلند و قوی ایستاده‌ایم و حاضریم جان خود را فدا کنیم اما کلید آنجا را تحویل صهیونیست‌ها نخواهیم داد.

کشیش مسیحی تاکید کرد: تلاش صهیونیست‌ها برای برپایی آداب تلمودی در مسجد الاقصی و قربانی کردن در صحن‌های آنجا به مناسبت عید پسح یهودی فریبکاری آنها برای تسلط بر این مکان مقدس و در نهایت تخریب آنجا و ساختن مجسمه خیالی هیکل به جای آن است.

وی افزود: مسجد الاقصی و کلیسای القیامه سایه سر ما در قدس هستند و در سایه آن می‌نشینیم و می‌خوابیم و از همین رو ما مسیحیان مدافع مسجد الاقصی می‌مانیم؛ همان طور که پیامبر اسلام(ص) و پیروانش همواره مدافع کلیساهای ما در قدس بوده و هستند.

تعرض نظامیان صهیونیست به حرم ابراهیمی

نظامیان اشغالگر صهیونیستی شامگاه چهارشنبه مانع پخش اذان مغرب و عشاء در حرم شریف ابراهیمی شدند و پرچم‌های رژیم صهیونیستی را بر فراز آن برافراشتند.

غسان الرجبی، مدیر کل حرم ابراهیمی در این خصوص گفت: نیروهای صهیونیست شب گذشته نمازگزاران را در حرم ابراهیمی مورد آزار و اذیت قرار دادند، مانع از دسترسی آنها به حرم شدند و آنها را تحت بازرسی فیزیکی قرار دادند تا هجوم آنها برای اقامه نماز در آنجا محدود شود.

وی افزود: ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست هم با ورود غیرقانونی به صحن شرقی حرم مشغول برپایی مراسم رقص و شادی در آنجا شدند که این اقدامات در راستای تلاش رژیم اشغالگر برای بیشتر کردن حضور شهرک‌نشینان در حرم ابراهیمی و جلوگیری از ورود شهروندان فلسطینی به حرم در ماه مبارک رمضان است.

سازمان همکاری اسلامی هم تهدید گروه‌های شهرک نشین صهیونیست برای انجام قربانی در صحن‌های مسجد الاقصی را محکوم کرد و آن را چالشی آشکار برای احساسات همه امت اسلامی و نقض همه قوانین بین المللی خواند.

حسین ابراهیم طه، دبیر کل این سازمان رژیم صهیونیستی را مسئول کامل تبعات احتمالی تداوم کشتار فرزندان ملت فلسطین و تعرض به مسجد الاقصی خواند و گفت این امر موجب بی ثباتی منطقه می‌شود.

طه از جامعه بین الملل و به ویژه شورای امنیت خواست رژیم صهیونیستی را ملزم به احترام به اماکن مقدس و حقوق ملت فلسطین کند.

 

انتهای پیام
captcha