معرفی شخصیت حضرت خدیجه(س) توسط آثار هنری پررنگ‌تر شود
کد خبر: 4049429
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

معرفی شخصیت حضرت خدیجه(س) توسط آثار هنری پررنگ‌تر شود

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی گفت: حضرت خدیجه (س) بانوی بزرگ اسلام و ام المومنین است و باید بیش از این در آثار هنری و ادبی به ابعاد شخصیتی حضرت خدیجه(س) پرداخته شود.

سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سیدقاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد اسلامی استان، امروز، 25 فروردین‌ماه، در آئین اختتامیه اولین سوگواره ادبی «ام المومنین» گفت: حضرت خدیجه (س) بانوی بزرگ اسلام و ام المومنین است و می‌بایست بیش از این در آثار هنری و ادبی به ابعاد شخصیتی و سیره این بانوی حامی دین نبوی پرداخته شود.

وی افزود: ما مفتخریم در فرهنگ دینی و اسلامی الگوهایی وجود دارد که می‌توانند جریان ساز باشند و حضرت خدیجه(س) یکی از  شخصیت‌های شایسته فرهنگ اسلامی است ولی متاسفانه توجه به این الگوها ضعیف است و هنوز نتوانستیم به خوبی آنها را معرفی کنیم.

ناظمی، با اشاره به جایگاه والای حضرت خدیجه(س) ادامه داد: ایشان وجوه باطنی خیلی بزرگی دارد که برای حضرت پیامبر عطیم الشان اسلام همسری کرده و همیشه همراه، همقدم و همگام پیامبر اسلام بوده است.

مدیرکل ارشاد آذربایجان‌شرقی، رسالت شعرای آیینی را معرفت افزایی برشمرد و تاکید کرد: باید زمینه شناخت بزرگان دین که گاه شخصیت متعالی ایشان مغفول مانده، توسط هنرمندان و شعرا با ابزار هنر فراهم گردد. در این راستا باید از ظرفیت سینما، تئاتر، سرود، اشعار ادبی و آیینی و ... بهره مند شد تا بتوانیم شخصیت‌های برجسته اسلامی همچون حضرت خدیجه(س)  را به جامعه انسانی بشناسانیم.

وی در ادامه با اشاره به اسطوره سازی کشورهایی که الگو و اسطوره خاصی در تاریخ خود ندارند خاطرنشان کرد: تاریخ نشان داده که برنامه‌ریزان و طراحان فرهنگی ملت‌هایی که در جهان حرفی برای گفتن دارند، اهتمامی ویژه به تربیت الگوها و نمادهای قابل تکیه داشته‌اند و  بعضی از ملت‌ها که تاریخ چندان قدرتمندی هم ندارند با ساختن اسطوره‌ها و الگوهای نمادین سعی در الگودهی به جامعه هستند و این در حالی است که تاریخ غنی و قوی اسلام و ایران الگوهای فراوان و جاودانه ای را در دامان خود پررورانده و بالنده ساخته است، الگوهایی که هر کدام به تنهایی قادر به جریان‌سازی هستند.

انتهای پیام
captcha