رخدادهای فلسطین اشغالی آینده رژیم صهیونیستی را نمایان می‌سازد
کد خبر: 4048702
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
سیدحسن نصرالله:

رخدادهای فلسطین اشغالی آینده رژیم صهیونیستی را نمایان می‌سازد

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بررسی آخرین تحولات لبنان و منطقه گفت: رخدادهای فلسطین اشغالی، چیزهای بسیاری را درباره جنگ با دشمن و آینده رژیم صهیونیستی نمایان می‌سازد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، در آغاز سخنرانی خود به مسئله فلسطین پرداخت.

وی تأکید کرد: باید با تمام عزت به احترام قهرمانی‌های جوانان، زنان، کودکان و مردان فلسطین و همچنین خانواده‌های شهدای فلسطینی و مواضع قاطع آنان ایستیم.

وی با بیان اینکه رخدادهای فلسطین اشغالی، چیزهای بسیاری را درباره جنگ با دشمن و آینده رژیم صهیونیستی نمایان می‌سازد، تصریح کرد: اگر شما بر روی ناامیدی و شکست ملت فلسطین، حساب بازکرده‌اید، در توهم به سر می‌برید.

سیدحسن نصرالله تأکید کرد: جوانان فلسطینی وارث مقاومت و اراده مبارزه نسل به نسل هستند.

وی خواهان خواستار مشارکت گسترده مردم لبنان و تمام مردم جهان اسلام در همه فعالیت‌های روز جهانی قدس شد.

دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: در روز جهانی قدس، جشنواره بزرگ مردمی را در مجمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار خواهیم کرد. امیدوارم همه از این فرصت استفاده کنند و در روز قدس حمایت کرده و پشتیبانی کامل خود را از مردم فلسطین اعلام کنند.

نصرالله با تأکید بر اینکه مقاومت در جنگ ۱۹۹۶ توانست به دشمن و جامعه بین‌الملل، معادله حمایت از غیر نظامیان در لبنان همراه با تداوم مقاومت را تحمیل کند، تصریح کرد: مقاومت در خاک اشغالی لبنان با دشمن صهیونیستی مبارزه کرد و سربازان اشغالگر را هدف قرار داد.
دبیرکل حزب‌الله درباره کشتار قانا نیز تصریح کرد: در کشتار قانا، آمریکا به شورای امنیت اجازه نداد قطعنامه‌ای صادر و در آن دشمن صهیونیستی را به خاطر این کشتار، محکوم کند. این موضع آمریکا و جامعه بین‌الملل بوده است. آمریکا از دشمن و متجاوز و کسانی دفاع می‌کند که آغازگر جنگ هستند، ولی حتی از محکوم کردن آنان جلوگیری می‌کند، چه برسد به اینکه آن‌ها را تحریم کند.

وی در ادامه به مسائل داخلی لبنان به ویژه انتخابات پارلمانی در این کشور پرداخت و گفت: فضایی که در سفارت آمریکا و برخی از سفارتخانه‌ها و از سوی برخی طرف‌های سیاسی وجود دارد این است گروه سیاسی که ما به آن منتسب هستیم، اکثریت را در پارلمان به دست خواهد آورد. به دست آوردن دوسوم کرسی‌ها هدف گروه سیاسی ما نیست. این هدف منطقی و واقعی نیست. هیچ‌یک از گروه‌های سیاسی نیز این هدف را واقعی و منطقی نمی‌دانند.

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: فرهنگ و موضع ما این است که هر تغییر اساسی که مربوط به قانون اساسی و مؤلفه‌های کشور و هویت آن است، باید مورد توافق و اجماع ملی قرار گیرد، نه اینکه با زور یا اکثریت یا سلاح، حاصل شود.

وی تصریح کرد: سخنانی درباره تعویق انتخابات پارلمانی وجود دارد تا شرایط گروه مقابل، بهتر شود. ما حق داریم که سفارت آمریکا و گروه‌های سیاسی دیگر را متهم کنیم که برای عدم برگزاری انتخابات تلاش می‌کنند.

دبیر کل حزب‌الله با بیان اینکه شاید یکی از هدف‌های مطرح کردن مسئله تعویق انتخابات این است که از اشتیاق شهروندان برای مشارکت در انتخابات بکاهند، گفت: ما فکر می‌کنیم که انتخابات واقعی در 15 مه برگزار خواهد شد و یک نبرد انتخاباتی مردمی دموکراتیک توسط همه احزاب انجام خواهد شد. ما بر این باوریم که وارد یک جنگ انتخاباتی شده‌ایم و باید با تمام توان، در پای صندوق‌های رأی حاضر شویم. نباید به نظرسنجی‌ها یا مراکز مطالعاتی دل‌خوش کرد، بلکه باید تا لحظه بسته شدن صندوق‌های رأی، با تمام توان وارد این نبرد سیاسی شد.
وی با بیان این امر که من از یکی از مقامات سعودی شنیدم که صدها میلیون دلار در انتخابات 2009 هزینه شده است و برای خرید رأی در برخی مناطق تنها 500 دلار هزینه شد، تصریح کرد: بخش اعظمی از پول‌های سعودی که برای انتخابات اختصاص یافت به جیب مسئولان سیاسی وقت رفت. آن‌ها این پول‌ها را برای رسانه‌ها، کمپین‌های انتخاباتی و خرید رأی هزینه کردند. ممکن است پول کلان انتخاباتی وارد این انتخابات شود و با این بهانه شروع شد که مردم نیازمند هستند و بسیاری ممکن است به فروش رأی خود متوسل شوند. در حال حاضر نیز شاید اظهاراتی مربوط به اینکه ما خواهیم توانست اکثریت پارلمان را به دست بگیریم، به این خاطر است که حامیان ما اطمینان داشته باشند که نیازی نیست پای صندوق‌ها حاضر شوند. اما باید تلاش کنیم که نامزدهای ما و هم‌پیمانان ما پیروز شوند. خواستار آن هستم که هم‌پیمانان ما در این انتخابات پیروز شوند تا با یکدیگر، مسئولیت‌ها را بر عهده بگیریم.
وی خطاب به طرفداران خود گفت: تنها به نظرسنجی‌ها اکتفا نکنید، بلکه باید تا لحظه بسته شدن صندوق‌ها با اشتیاق و تلاش کامل وارد این انتخابات شوید. هدف ما در این انتخابات موفقیت نامزدهایمان و همچنین موفقیت دوستان و متحدانمان است.

سیدحسن نصرالله تأکید کرد: در تنظیم آئین‌نامه از دادن تعهد قبلی به دادن رأی ترجیحی خودداری کردیم و کسانی هم بودند که از ما خواستند و ما نپذیرفتیم. حزب‌الله به کسی قول نمی‌دهد که آرای خود را به طور کامل در حمایت از آن‌ها قرار دهد، بلکه به حمایت از متحدان با شفافیت و هماهنگی با آن‌ها رأی می‌دهد.
وی خطاب به کسانی که حزب‌الله را متهم به لغو انتخابات می‌کنند، گفت: طرفدار لغو گروه‌هایی هستند که در جنگ ژوئیه 2006 روی سرکوب مقاومت شرط‌بندی کرده بود، آن‌ها افرادی هستند که همیشه با تحریک خارجی آماده برانگیختن جنگ داخلی هستند. طرفدار تعویق انتخابات نیز گروه‌هایی هستند که برنامه انتخاباتی ندارد، اما دغدغه آن‌ها کنار گذاشتن مقاومت و خلع سلاح آن است، در حالی که ما مشتاق مشارکت و همکاری با همه هستیم. از سوی دیگر، از سال 2005 ما خواستار تشکیل حکومت وحدت ملی بودیم و تا سال 2018 بر تشکیل حکومت وحدت ملی تأکید کردیم و حکومتی به ریاست حریری تشکیل شد. برخی مردم را گمراه و سعی می‌کنند به لبنانی‌ها بگویند که سلاح مقاومت عامل مشکلات است. آن‌ها بر موضوعاتی مانند هژمونی حزب‌الله، تسلیحات و اشغالگری ایران تمرکز می‌کنند، زیرا در خارج از کشور، غرب، عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی را که با مقاومت به ویژه حزب‌الله مشکل دارند و این گروه‌ها می‌خواهند با ابراز مخالفت با مقاومت پشتیبانی مالی آن‌ها را به دست آورند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان خطاب به این گروه‌ها گفت: برای درخواست حمایت مالی چه جایگزینی برای محافظت از کشور دارید؟ از طرح چنین مطالبی مشخص است که هدف این گروه‌ها جلب توجه خارجی برای اختصاص کمک مالی به آن‌هاست.

سید حسن نصرالله با مطرح کردن این پرسش که آیا قاچاق سپرده‌ها و فساد بنیادین ارتباطی با بحران لبنان ندارد، گفت: ما برنامه انتخاباتی را مطرح کرده‌ایم زیرا این برنامه یک طرح چهارساله برای کار است و مردم چهار سال پیش ما را بر اساس برنامه ما انتخاب کردند؛ و وعده‌های ما و وظیفه ماست که نشان دهیم در این سال‌ها تا چه اندازه موفقیت داشته‌ایم.

وی افزود: از نیروهای سیاسی مانند حزب کتائب که در سال‌های گذشته با ما رقابت سیاسی داشته‌اند، می‌پرسم، اکثر شما سی یا چهل سال در قدرت بوده‌اید، در این مدت چه کرده‌اید؟
وی همچنین با بیان اینکه بعد از عید فطر سه گردهمایی انتخاباتی برگزار می‌کنیم و در آن به صورت مستقیم با مردم سخن می‌گوییم، گفت: سی سال است که هیچ‌کس از حزب‌الله از دولت لبنان نخواسته است تا از مقاومت حمایت کند، بلکه این مقاومت بوده است که می‌خواهد از دولت و کشور حمایت کند. امروز مقاومت بخشی از معادله زرّینی است که از کشور محافظت می‌کند.
وی در ادامه افزود: آنچه امروز می‌گوییم این است که ما را انتخاب کنید تا در کشور حضور داشته باشیم تا کسی از دولت برای خنجر زدن به مقاومت استفاده نکند.
سیدحسن نصرالله در رابطه با تجاوزات سعودی به یمن نیز گفت: عربستان جنگی ویرانگر و تجاوز به یمن را به راه انداخت، آیا طرفی که جنگ بین اعراب را به راه می‌اندازد، روابط بین عربی را تخریب می‌کند یا طرفی که در کنار مظلومان می‌ایستد و خواهان پایان تجاوز است؛ اما نتیجه سیاسی آتش‌بس در یمن را مردم این کشور با استواری و شجاعت رقم زدند و ما از آتش‌بس خرسندیم و امیدواریم که این اقدام روزنه‌ای را برای گفت‌وگوی سیاسی باز کند؛ و در پی آن به راه‌حل سیاسی و نقطه ورود برای توقف جنگ و محاصره برسیم. وی تصریح کرد این موضع ما از روز نخستی بوده است که این جنگ علیه مردم یمن آغاز شد.
سیدحسن نصرالله به حاکمان عربستان توصیه کرد و گفت: برای مذاکره با دیگران غیر از شورای عالی سیاسی یمن و جنبش انصار الله روی گروه دیگری حساب نکنید.
وی درباره سوریه نیز سخن گفت و تصریح کرد: چه کسی روابط بین اعراب را تخریب می‌کند؟ طرفی که جنگی جهانی علیه سوریه را آغاز کرده است و ارتش خود را نیز در این راه بسیج کرده یا طرفی که از سوریه حمایت کرده و از آن دفاع می‌کند؟
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: امروز یاد و خاطره شهید سیدمحمدباقر صدر را گرامی می‌داریم، میراث او همچنان به قوت خود باقی است چرا که همواره در میان ملت و ضعیفان حاضر بود و این وظیفه همه ماست که نام او و خواهر شهیدش را زنده بداریم، میراث او را حفظ کرده و راه او را ادامه دهیم.

انتهای پیام
captcha