جریان قرآنی نیازمند فضایی بهتر در کشف استعدادهاست
کد خبر: 4049699
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
در اختتامیه جشنواره فجر تلاوت مطرح شد؛

جریان قرآنی نیازمند فضایی بهتر در کشف استعدادهاست

مراسم اختتامیه ششمین جشنواره فجر تلاوت شب گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد، در این مراسم مطرح شد که هرچه بتوانیم دولت را متقاعد کنیم که فضای فعالیت‌های مردمی را در حوزه قرآن گسترده‌تر کند و صداوسیما در پوشش این برنامه‌‌ها حضور جدی داشته باشد در کشف استعدادها موفق‌تر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین اختتامیه و انتخاب برترین قاری، حافظ و مرتل مردمی ششمین جشنواره ملی فجر تلاوت با حضور آیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمیدرضا نقاشیان، ریاست برگزاری جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و جشنواره‌های قرآنی فجر، سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی و جمعی از اساتید قرآنی، قاریان ممتاز و بین‌المللی کشور و برخی از مدیران قرآنی و استقبال باشکوه علاقه‌مندان این عرصه شب گذشته جمعه، ۲۶ فروردین‌ماه، در تالار وحدت تهران برگزار شد.

حمیدرضا نقاشیان، ریاست برگزاری جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی و جشنواره‌های قرآنی فجر تلاوت طی سخنانی گفت: مقرر بود اختتامیه این جشنواره پایان دی ماه 1400 برپا شود، اما تاثیرات بیماری کرونا و سویه جدید امیکرون مانع شد. امروز که در پرتو منویات رهبری معظم انقلاب جشنواره‌های باشکوه اینچنینی را برگزار می‌کنیم، نعمت بزرگی است که باید قدرشناس باشیم.



ریاست جشنواره‌های قرآنی فجر تلاوت با اشاره به اینکه آنچه که در این جشنواره می‌گذرد کشف استعداد‌های جدید است گفت: فعالیت‌های قرآنی در ایران قدمت زیادی دارد، ولی این جریان نیازمند ایجاد فضای بهتر و پرقدرت‌تری برای کشف استعداد‌ها است. هر چه بتوانیم دولت را متقاعد کنیم که این فضا را به مردم بسپارد و صدا و سیما نیز فضای حضور مردمی را به نمایش بگذارد، اینگونه فضای قرآنی، آینده فرزندان ما را تأمین و از بزهکاری می‌رهاند.

آیت‌الله معلمی نیز با اشاره به اینکه قرآن کریم ودیعه الهی و یادگار پیامبر عظیم‌الشأن اسلام است که در اختیار نسل‌ها خواهد بود، گفت: خدا را شاکرم که شانزدهمین دوره جشنواره تلاوت مجلسی پیش از این در استان مازندران برگزار شد و از بزرگانی که در هیئت صاحب‌الزمانی تهران بنای برافراشتن پرچم قرآن را دارند، تشکر می‌کنم. این حرکت بسیار سزاوار تحسین است. امیدواریم این حرکت زمینه‌ساز برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی قرآنی فجر شود.

بهرهمندی از حرکت‌های مردمی موجب اعتلای فرهنگ قرآنی می‌شود/ جریان قرآنی کشور نیازمند ایجاد فضایی بهتر در کشف استعدادها است

وی افزود: قرآن برای همگان پیام دارد، به ویژه اگر این پیام با صوت حسن به گوش مردم رسانده شود، اثرگذار خواهد بود. تمامی برنامه‌های تقویت‌کننده حفظ و تلاوت قرآن مبارک است.

معلمی با اشاره به اینکه فضای قرآنی کشور مدیون نهضت امام راحل است، گفت: نهضت امام خمینی(ره)، پیروزی انقلاب، فروپاشی نظام ستم‌شاهی و بر افراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران زمینه‌ساز رویکرد بسیار ارزشمندی به قرآن و مکتب اهل بیت(ع) شده است و جامعه ما باید این فضا و فرصت را قدر بداند و این همکاری را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، داوود جعفری، دبیرکل جشنواره‌های قرآنی فجر نیز طی سخنانی گفت: این جشنواره چند سالی است که از دل یک منطقه کوچک و ضعیف، فعالیت‌های دینی و قرآنی خودش را با یک هیئت آغاز کرد و با گسترش این فعالیت‌ها در استان‌ها چند سالی است که به صورت ملی توانسته در بخش‌های قرائت تحقیق(تلاوت مجلسی) و ترتیل، حفظ، خوشنویسی و ... برای شناسایی استعداد‌های بالقوه در سطح کشور فعالیت کند.

بهرهمندی از حرکت‌های مردمی موجب اعتلای فرهنگ قرآنی می‌شود/ جریان قرآنی کشور نیازمند ایجاد فضایی بهتر در کشف استعدادها است

وی با اشاره به اینکه این جشنواره زمینه‌ای را برای حضور علاقه‌مندان به این عرصه فراهم کرده است، گفت: مردم شریف که به‌عنوان مخاطبان اصلی این فعالیت‌ها هستند، می‌توانند برای انتخاب برترین‌های کشور در عرصه قرآنی نقش داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه امسال حداقل پنج جشنواره به جشنواره‌های قرآنی فجر در حوزه‌های فرهنگی و هنری افزوده می‌شود، گفت: با توجه به موافقت صورت گرفته از سوی هیئت امنای جشنواره، به زودی مقدمات راه‌اندازی بخش بین‌الملل جشنواره‌های قرآنی فجر تلاوت را آغاز خواهیم کرد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سخنران پایانی آئین اختتامیه جشنواره‌های قرآنی فجر (ششمین فجر تلاوت) ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره گفت: افتخار داشتم چند ماه قبل نیز در قائمشهر در مراسم یکی از بخش‌های این جشنواره با عنوان تلاوت‌های مجلسی حضور پیدا کنم و خرسندم که شاهد توسعه آن بوده و به زودی بخش بین‌الملل آن نیز افتتاح خواهد شد. (متن سخنان وزیر ارشاد در جشنواره فجر تلاوت)

بهرهمندی از حرکت‌های مردمی موجب اعتلای فرهنگ قرآنی می‌شود/ جریان قرآنی کشور نیازمند ایجاد فضایی بهتر در کشف استعدادها است

به گزارش ایکنا، حضور پرشور قرآن‌دوستان، اساتید قرآنی به همراه خانواده و حتی حضور فرزند وزیر ارشاد در کنار پدر، یکی از حاشیه‌های جالب این مراسم بود. اجرای گروه تواشیح و همخوانی محراب و گروه محمد رسول‌الله(ص) بخش دیگری از این مراسم بود.

جریان قرآنی کشور نیازمند فضایی بهتر در کشف استعدادها است

در این مراسم برترین قاری، حافظ و مرتل به انتخاب مردم انتخاب و تجلیل شدند.

همچنین مصطفی صدرزاده، پیشکسوت قرآنی و حجت‌الاسلام عادل، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم به صورت زنده از صفحه اینستاگرامی خبرگزاری ایکنا نیز پخش شد.

گزارش از وهاب خدابخشی

انتهای پیام
captcha