تأکید خطیب مسجد الاقصی بر تداوم مقابله با صهیونیست‌ها + فیلم
کد خبر: 4049803
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

تأکید خطیب مسجد الاقصی بر تداوم مقابله با صهیونیست‌ها + فیلم

خطیب مسجد الاقصی با تأکید بر اینکه مقابله با صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی ادامه دارد از فلسطینی‌ها خواست در این مسجد حضور گسترده داشته باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی، امروز شنبه تأکید کرد که نبرد با اشغالگران و شهرک‌نشینان همچنان در الاقصی ادامه دارد، زیرا عید فصح اشغالگران به مدت یک هفته ادامه دارد.

صبری در بیانیه‌ای مطبوعاتی مردم فلسطین را به ادامه حضور در مسجد الاقصی دعوت کرد و از همه خواست تا در برابر هرگونه خیانت اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست در روزهای آینده هوشیار باشند.

بامداد روز جمعه، حمله نظامیان اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی و نمازگزاران داخل آن آغاز شد که در درگیری فلسطینیان با صهیونیست‌ها، ده ها نمازگزار زخمی و بیش از 400 نفر دستگیر شدند. شهرها و روستاهای فلسطین به ویژه در نوار غزه شاهد تظاهرات ضد اسرائیلی بودند و گروه‌های مقاومت اعلام کردند اشغالگران در صورت ادامه جنایات خود علیه مسجدالاقصی و بیت‌المقدس بهای سنگینی خواهند پرداخت.

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند از شامگاه جمعه گذشته به بهانه اعیاد یهودی، ورودی کرانه باختری و گذرگاه‌های نوار غزه را به مدت ۳۲ ساعت می‌بندند.

ویدئویی از صحنه درگیری‌ها داخل مسجد الاقصی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

صبح دیروز جمعه، پس از یورش نیروهای صهیونیستی، درگیری‌های شدیدی در داخل مسجدالاقصی رخ داد. این نیروها به سمت نمازگزاران بمب آتش‌زا پرتاب کردند که به زخمی شدن تعدادی از آن‌ها منجر شد. هلال احمر فلسطین اعلام کرد ده‌ها زخمی را از داخل مسجدالاقصی به بیمارستان‌های قدس منتقل کرده است.

گفتنی است، حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و نمازگزاران که منجر به زخمی شدن ده‌ها تن از آنان و بازداشت ده‌ها نفر شد، با محکومیت گسترده کشورها و نهادهای اسلامی از جمله سازمان همکاری اسلامی روبه‌رو شد. 

انتهای پیام
captcha