تأکید حماس بر خط قرمز بودن بیت‌المقدس و مسجدالاقصی
کد خبر: 4049937
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۲

تأکید حماس بر خط قرمز بودن بیت‌المقدس و مسجدالاقصی

جنبش حماس در رایزنی‌های انجام شده برای کاهش تنش‌ها در فلسطین، ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، بر خط قرمز بودن بیت‌المقدس و مسجدالاقصی برای مقاومت فلسطین تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطینی، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در تماس تلفنی با بدر بن حمد البوسعیدی، وزیر خارجه عمان درباره شتابان تحولات میدانی بحث و تبادل نظر کردند.

هنیه در این تماس با تأکید بر محکومیت وقایع جاری در مسجدالاقصی و تجاوزات روز گذشته از جانب نظامیان اشغالگر در مسجدالاقصی و همچنین با اشاره به شهادت 20 فلسطینی از ابتدای ماه مبارک رمضان، تأکید کرد: مردم ما به دفاع از مقدسات خود ادامه خواهند داد.

از سویی عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس نیز تصریح کرد: تعدادی از کشورهای منطقه و نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد با حماس تماس گرفته‌اند؛ چرا که از تشدید اوضاع در ماه رمضان امسال به دلیل تجاوزات اشغالگر و جنایات مداوم در بیت‌المقدس و مسجدالاقصی بیم داشتند.

وی این اظهارات را در مراسم مخصوص ماه رمضان بیان کرد که از سوی بخش رسانه‌های جنبش حماس در خارج از فلسطین برگزار شد.

الرشق تأکید کرد: پیام ما برای همه میانجی‌گران روشن است، بیت‌المقدس و مسجدالاقصی خط قرمز ما هستند و هرگونه تحریک احساسات ملت ما با تجاوز به مقدسات آن‌ها با واکنش مقاومت مواجه خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما به دنبال جنگ جدید در غزه نیستیم، اما دست مقاومت بر روی ماشه بوده و همه تحولات را به دقت دنبال می‌کند. ما یک ملت یکپارچه هستیم و اگر به مقدسات ما تعرض شود، در تمام عرصه‌ها وظیفه داریم تا از این مقدسات دفاع کنیم.

این عضو رهبری جنبش حماس، با تأکید بر اینکه مردم ما اجازه نخواهند داد اشغالگران جنین و هیچ منطقه فلسطینی را تحت سیطره خود درآورند، از عملیات‌های قهرمانانه اخیر تمجید کرد.

به گفته وی این عملیات‌ها ضربه دردناکی به اشغالگری و پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی وارد کرد.

الرشق افزود: کناره‌گیری ورزشکاران عرب از مسابقات ورزشی در مقابل بازیکنان این رژیم اشغالگر، نشانگر شکست پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام
captcha