تبدیل بقاع متبرکه به قطب گردشگری برنامه می‌خواهد
کد خبر: 4050078
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

تبدیل بقاع متبرکه به قطب گردشگری برنامه می‌خواهد

مدیر آستان مقدس امامزاده حیدر(ع9 منطقه کلاک گفت: اجرای طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری نیازمند برنامه‌های اساسی و آماده‌ بودن زیرساخت‌هاست و صرفا با شعار کار پیش نمی‌رود.

امامزاده حیدر کلاک

ابوالقاسم سیفی، مدیر آستان مقدس امامزاده حیدر(ع) منطقه کلاک در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، ضمن اشاره به اینکه امامزاده حیدر(ع) از نوادگان امام سجاد(ع) است؛ اظهار کرد: این امامزاده فضای داخلی، صحن، شبستان و مناره بسیار زیبایی دارد و همچنین محوطه بیرونی آن فضای سبز دلنشینی دارد، همه این موارد در کنار هم می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد یک قطب گردشگری و فرهنگی خوبی در این منطقه باشد.

وی افزود: موقعیت جغرافیایی امامزاده حیدر(ع) به‌دلیل داشتن آب و هوای خوب، محیط سرسبز و فضای آرامش‌بخش شرایط تبدیل‌ شدن به یک مکان ثابت گردشگری و تفریحی را دارد، زیرا اکثر افرادی که برای اولین بار به این منطقه می‌آیند بسیار شگفت‌زده می‌شوند.

مدیر آستان مقدس امامزاده حیدر(ع) توضیح داد: اجرای طرح تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گردشگری نیازمند برنامه‌های اساسی و آماده‌ بودن زیرساخت‌ها است و صرفا با شعار کار پیش نمی‌رود؛ بر همین اساس باید روی بقاع متبرکه برجسته سرمایه‌گذاری شود و از افراد متخصص در این زمینه استفاده کرد.

وی ادامه داد: منظم و تمیز بودن فضای داخلی و بیرونی امامزاده‌ها بسیار حائز اهمیت است و در دیده شدن آن کمک‌کننده خواهد بود، زیرا زائر و گردشگری که وارد آن منطقه می‌شود نیازمند مکانی است که علاوه بر زیارت بتواند چند ساعتی را استراحت کند و از طبیعت اطراف هم بهره ببرد.

سیفی ضمن تأکید بر اینکه بقاع متبرکه و امامزاده‌ها باید در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و... فعالیت مداوم داشته باشند، بیان کرد: فراهم کردن شرایط اسکان چند روزه برای گردشگران و زائرانی که از راه دور می‌آیند، در نظر گرفتن فضای بازی برای کودکان و وجود مکانی برای تهیه غذا بسیار به پیشرفت آن بقاع متبرکه کمک‌کننده خواهد بود.

وی افزود: اگر از حضور خادم‌های فعال و منظم در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها استفاده شود و تمیزی و آرامش در محیط آنجا حاکم باشد، زائران یا گردشگرانی که وارد این مکان بشوند متوجه این موضوع خواهند شد و حس خوب و دلنشینی به آنها انتقال پیدا می‌کند.

مدیر آستان مقدس امامزاده حیدر(ع) تصریح کرد: امامزاده حیدر از هر نظر شرایط نسبتا خوبی دارد اما تنها اشکالی که وجود دارد این است که اکثر مردم از وجود چنین مکانی در استان البرز بی‌اطلاع هستند؛ در همین راستا در تلاش هستیم تا با همکاری شهرداری چند تابلوی تبلیغاتی در سطح شهر و اتوبان‌ها جهت معرفی امامزاده نصب کنیم.

وی در پایان درخصوص اجرای طرح آرامش بهاری، یادآور شد: در ایام نوروز در امامزاده حیدر(ع) سفره هفت سینی طراحی شد تا مردم بتوانند در کنار آن عکاسی کنند، محیط امامزاده تزئین شد، غرفه‌هایی در زمینه پاسخگویی به مسائل شرعی و خانوادگی برپا شد، همچنین تشکیل ایستگاه سلامت، پایگاه‌های صلواتی، غرفه‌های عفاف و حجاب، غرفه‌های صنایع دستی و غذاهای خانگی نیزاز جمله اقداماتی بود که در راستای اجرای طرح آرامش بهاری انجام شد.

انتهای پیام
captcha