ارتقای محتوایی و فنی شبکه قرآن
کد خبر: 4050687
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۲
جواد شیخ‌اکبری تأکید کرد:

ارتقای محتوایی و فنی شبکه قرآن

رئیس شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به طرح HDسازی و راه‌اندازی سامانه مدیریت محتوایی یکپارچه این شبکه گفت: همچنان پیگیر ارتقای بیش از پیش فنی و محتوایی این شبکه هستیم، چرا که بهترین محتوا که معارف قرآن و اهل بیت(ع) است باید با بهترین کیفیت تصویر به مخاطبان ارائه شود.

جواد شیخ اکبریمراسم بهره‌برداری از طرح HD سازی و راه‌اندازی سامانه مدیریت محتوایی یکپارچه شبکه قرآن و معارف سیما طی این هفته با حضور پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما برگزار شد. پیش از این بخشی از شبکه‌ها به صورت HD فعالیت داشتند که با تأمین زیرساخت‌ها شبکه قرآن نیز همراه چند شبکه دیگر از جمله شبکه دو، به جمع آن‌ها ملحق شد.

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در این‌باره گفت: HD شدن شبکه با توجه به تحولات سریع در حوزه فناوری یک ضرورت بود. توقع همگان این است که شبکه قرآن با بهترین کیفیت تصویر، این محتوای باارزش را به مخاطبان ارائه کند.

وی افزود: تقریباً دو سالی است که موضوع HD شدن را در دستور کارمان قرار داده بودیم. با تأکیدی که رئیس سازمان و عنایت معاونت فنی به حوزه قرآن داشت، شبکه قرآن را در اولویت HD شدن قرار داده بودند، یک مرحله سال 99 تعدادی از شبکه‌ها این ارتقا را داشتند و شبکه قرآن نیز در مرحله دوم به جمعشان پیوست.

کد

دبیر شورای معارف سیما همچنین در مورد Full HD شدن شبکه اظهار کرد: در حال حاضر ضبط برنامه‌ها را با کیفیت Full HD و گاهاً 4K انجام می‌دهیم. البته برای پخش چنین کیفیتی نیاز است که این زیرساخت برای کل سازمان صدا و سیما فراهم شود.

امید؛ محور برنامه‌های رمضان

شیخ‌اکبری همچنین درباره برنامه‌های ماه رمضان شبکه قرآن عنوان کرد: محور کار را در ماه رمضان امسال امید قرار دادیم. پویش «به امید خدا» را به صورت هماهنگ با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی پیش بردیم. همچنین در زمینه ترتیل‌خوانی و پخش مناجات و قرائت ادعیه، تنوع در تصاویر و مکان‌ها را مد نظر داشتیم. 

وی افزود: جُنگ قرآنی‌ای با عنوان «ماه بهشت» با مشارکت برج میلاد تهران هر شب از ساعت 9 تا 10 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود که فضای جشن و شادی در این برنامه کاملاً مشهود بود.

شیخ‌اکبری در پایان گفت: فرصت را مغتنم دانسته و از ریاست سازمان صداوسیما، همچنین رضا علیدادی، معاونت فنی سازمان صدا و سیما بابت توجه‌شان به این شبکه قدردانی می‌کنم. شعار همیشگی ما این است که بهترین محتوا که معارف قرآن و اهل بیت(ع) است با بهترین کیفیت تصویر به مخاطبانمان ارائه کنیم و همچنان پیگیر ارتقای کیفیت تصویر این شبکه خواهیم بود.

تصاویری از لحظه HDسازی و راه‌اندازی سامانه مدیریت محتوایی یکپارچه شبکه قرآن و معارف سیما در ذیل قابل مشاهده است.

 
انتهای پیام
captcha