اردکانی: آثار شب‌های قدر فیلمنامه‌ ویژه می‌خواهند + صوت
کد خبر: 4051181
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
رمضان در قاب فرهنگ و هنر/16

اردکانی: آثار شب‌های قدر فیلمنامه‌ ویژه می‌خواهند + صوت

یک کارگردان گفت: مینی‌سریال‌هایی که برای شب‌های قدر ساخته می‌شوند باید با این ایام مطابقت داشته باشند و رسیدن به این خواسته مستلزم داشتن فیلمنامه‌های قوی و ویژه است.

جواد اردکانی، کارگردان سینما در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه سریال رمضانی باید دارنده روح معنوی باشد، بیان کرد: ایام ماه مبارک، مردم روزه‌دار هستند برای همین در این دوران آثاری نمایشی که از تلویزیون روی آنتن می‌رود باید از روح معنوی بهره‌مند باشند. البته وقتی از الزام روح معنوی در کارهای نمایشی حرف می‌زنم مطمئناً منکر نقش جذابیت نمی‌شود چون اگر این خصیصه در سریالی وجود نداشته باشد هر اندازه که در آن حرف ارزشمند زده شود باز هم آن کار اثری بی‌ثمر خواهد بود.

وی افزود: یکی از گونه‌های بسیار موثر برای ماه رمضان آثار تاریخی در سیما هستند. این تولیدات به دلیل فضاسازی‌ای که دارند هم در جذب تماشاگر موفق هستند هم اینکه قادرند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد. درضمن آثاری که در ماه مبارک روی آنتن می‌رود حتماً باید با کارهای که در دیگر ایام سال روی آنتن می‌رود متفاوت باشد وگرنه اگر قرار باشد همان آثاری که در دیگر ایام سال روی آنتن می‌رود را در ماه مبارک شاهد باشیم دیگر عنوان سریال مناسبتی معنایی نخواهد شد. متاسفانه در چند سال  اخیر آنچه که در تلویزیون می‌بینیم به شکلی درست مد نظر قرار نداده‌اند.

کارگردان فیلم دفاع مقدسی «شور شیرین» درباره سریال‌هایی که در شب‌های قدر باید روی آنتن برود هم چنین توضیح داد: تلویزیون در چند سال اخیر با پخش مینی‌سریال‌هایی تلاش کرده در ایام شب‌های قدر نگاهی ویژه به این موضوع داشته باشد ولی متاسفانه عمده کارهایی که در این ایام روی آنتن می‌روند دیده نمی‌شوند. برای بهتر شدن کارهایی اینچنینی باید نویسندگان فیلمنامه‌های این دست تولیدات به صورت ویژه به این حوزه نظر داشته باشند.

وی در انتها تاکید کرد: این تصور که کارهای رمضان به ویژه شب‌های قدر باید روایتگر غم و بدبختی باشند درست نیست حال اگر می‌بینید چنین کارهایی روی آنتن می‌رود شاید به این دلیل است که دست مدیران ما برای پخش مناسب خالی است. در حقیقت کار مناسبتی باید حال تماشاگر را خوب کند این خوب شدن تنها در شکل کمدی متبلور نمی‌شود بلکه با آثاری که در آنها امید وجود دارد هم می‌شود به چنین خواسته‌ای دست یافت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha