در نشست فعالان قرآنی استان یزد با استاندار چه گذشت؟
کد خبر: 4051730
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۲۷

در نشست فعالان قرآنی استان یزد با استاندار چه گذشت؟

از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در استان یزد تاکنون نشست‌های متعددی از سوی استاندار یزد با فعالان و جامعه قرآنی استان برگزار شده است اما این بار نشستی متفاوت و با طعم تلاوت و بدون هیچ‌گونه ارائه عملکردی از سوی مسئولان رقم خورد.

در نشست فعالان قرآنی استان یزد با استاندار چه گذشت؟از آغاز فعالیت دولت سیزدهم در استان یزد تاکنون نشست‌های متعددی از سوی مهران فاطمی، استاندار یزد با فعالان و جامعه قرآنی استان برگزار شده است که به عنوان نمونه یکی از این نشست‌ها و برای اولین بار در سطح استان و اگر به گزاف نگفته باشیم، در سطح کشور رقم خورد، نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد بود که با حضور جامعه قرآنی استان و اعضای شورای فرهنگ عمومی به بررسی مشکلات جامعه قرآنی استان پرداخته شد، البته مصوبات خوبی هم برای قرآنیان استان به همراه داشت که می‌تواند پس از افزون بر دو سال گذران شرایط سخت کرونایی، امیدی را در دل فعالان و مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن زنده کند.

به مناسبت ماه مبارک رمضان و به دعوت فاطمی، استاندار یزد نشستی دیگر با حضور فعالان و مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن استان، در شب بیست و یکم ماه رمضان برگزار شد، که مورد استقبال خوب فعالان قرآنی استان یزد قرار گرفت. اما این نشست متفاوت از نشست‌ها و دیدارهای دیگر برگزار شد، به نحوی که با تلاوت قاریان پیشکسوت و جوان استان یزد همراه بود. این در حالی است که تاکنون در تمامی جلسات قرآن با ارائه گزارش عملکرد از سوی مدیران نهادهای قرآنی همراه بود و تنها آغاز مراسم با تلاوت قرآن کریم همراه می‌شد. در حقیقت این نشست فرصتی برای به نمایش گذاشتن استعدادهای قرآنی را فراهم کرد تا تلاوت آیات کلام وحی در محل نشست، فضا را عطر آگین کند. 

در ابتدای نشست که با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد، احسان عابدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مهدی تقوایی مشاور عالی استاندار، زهیر حاجی حسینی مشاور امور جوانان استانداری یزد، حجت‌الاسلام مطهریان مدیرعامل اتحادیه قرآنی استان و پیشکسوتان و فعالان قرآنی استان برگزار شد، حمیدی‌فر به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت و این نشست رسماً آغاز شد.

در این نشست که حامد سلطانی، فعال قرآنی و مجری مطرح استان اجرای این نشست را برعهده داشت، با ذکر مناجاتی درباره امام مهدی(عج)، فضای مراسم را مهدوی کرد و سپس مهدی تقوایی، مشاور عالی استاندار به بیان مواردی از حضور فعالان و مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن پرداخت و اقدام استاندار یزد در راستای توجه ویژه به جایگاه قرآن و فعالیت‌های قرآنی را ستودنی خواند.

در ادامه این مراسم بی بی شمسی حسینی، مدیرعامل مؤسسه نورالسما یزد که 23 سال است به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد، به بیان مشکلاتی از مؤسسات قرآنی پرداخت و از استاندار یزد در زمینه توجه به فعالیت‌های قرآنی تقدیر و تشکر کرد.

تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط کاظم میرزا زاده، پیشکسوت قرآنی استان، فضای مراسم را عطر آگین کرد.

حجت‌الاسلام علی گندمی پیشکسوت قرآنی استان یزد نیز در این مراسم بر حمایت از جلسات قرآن کریم که آغازی برای فعالیت‌های مؤسسات قرآنی است، تأکید کرد و تربیت 4 هزار حافظ قرآن را در اولویت همه مؤسسات دانست و بر اختصاص وام قرض الحسنه و تأمین اعتبار این صندوق تأکید کرد.

مناجات خوانی میثم اخلاقی، روحانی مبلغ و فعال قرآنی استان یزد از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

سخنران بعدی این مراسم، علی اکبر کاظمی، داور و ناظر شورای عالی قرآن بود که وضعیت قرآنی دانش آموزان را نگران‌کننده دانست و آن را زنگ خطر جدی برشمرد و بر تشویق نوجوانان و جوانان به انجام امور قرآنی و ورود قرآنیان به آموزش و پروش تأکید کرد.

تلاوت امیرحسین عطارزاده، جوان حافظ و قاری ممتاز استان یزد از دیگر برنامه‌های این مراسم بود، سپس حسینی رئیس هیئت مدیره مؤسسه قرآنی زارچ به بیان مشکلات و دغدغه‌های این مؤسسه که نسبت به راه‌اندازی اولین مدرسه شبانه‌روی حفظ قرآن کریم اقدام کرده، پرداخت و از تربیت 40 حافظ قرآن کریم در طول چهال سال خبر داد.

این نشست که با حضور استاد سعید پرویزی قاری بین المللی کشورمان همراه شد، با دعوت مجری برنامه در ابتدا به بیان خاطره‌ای و سپس تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

در ادامه این مراسم مهران فاطمی، استاندار یزد به بیان مواردی در زمینه حمایت‌های قرآنی استان از مؤسسات و فعالان قرآنی پرداخت و از دغدغه‌اش برای ارتقای جایگاه قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی سخن گفت و از قرآنیان برای ورود به فعالیت‌های قرآنی در حوزه آموزش و پرورش تأکید کرد و تربیت 4 هزار حافظ قرآن بنا به دغدغه رهبری را خواستار شد و افتخار این نهاد را قرآنی بودن مجوعه تحت امر دانست و تجلیل و تکریم از قرآنیان و پیشکسوتان قرآنی را در دستور کار دانست و خواستار شناسایی استعدادهای قرآنی در مناطق کمتر برخوردار و حاشیه شهر شد.

اذان شبانگاهی توسط روح الله تقوایی پیشکسوت قرآنی استان، اقامه نماز جماعت و ضیافت افطار از دیگر برنامه‌های این نشست بود، بارش رحمت الهی برای اولین بار در سال 1401 پایان بخش این مراسم قرآنی شد.

گزارش: اعظم السادات میرجلیلی، سردبیر ایکنا شعبه یزد

انتهای پیام
captcha