سیدمحسن میرباقری، استاد مفاهیم و تفسیر قرآن کریم و کارشناس قرآنی ضمن حضور در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بینالمللی قرآن در گفتوگو با ایکنا درباره اهمیت برپایی نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان گفت: نمایشگاه امر ترویجی و تبلیغی است. این نمایشگاه با این شور و شوقی که دستاندرکاران و غرفهداران در برپایی هرچه بهتر آن دارند، اشتیاق قرآنی را در جامعه افزایش میدهد.
وی با تأکید بر اینکه امروز دنیا، دنیای نمایش است، اظهار کرد: این حجم گسترده تبلیغات محصولات و خدمات در فضاهای رسانه، نشانه اثرگذاری این امر است. چنانکه در مسائل اقتصادی میبینیم، کالاهایی را به دفعات تبلیغ میکنند و این نشاندهنده اثرگذاری تبلیغات است. قدم اول مسائل تربیتی، تلقین صحیح است. بنابراین باید در کارهای قرآنی نیز با شکلهای فاخر تبلیغات انجام شود.
میرباقری درباره ضرورت فعالیتهای قرآنی در حوزه آموزش قرآن به کودکان، نوجوانان و جوانان گفت: در این دوران فرهنگها و هجمههای زیادی با انواع ابزار، افکار نوجوانان و جوانان را هدف گرفتهاند. آنها به دنبال تولید فکر و ایجاد حس و هیجان هستند و همینهاست که نسل جوان را به سمت عمل باطل میکشاند. این امر حتی محدود به جوانان نمیشود بلکه ممکن است بزرگسالان نیز در معرض این تهاجمات باشند.
انتهای پیام