جهاددانشگاهی از برکات علمی نظام جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 4052334
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
یوسف نوری:

جهاددانشگاهی از برکات علمی نظام جمهوری اسلامی ایران است

وزير آموزش و پرورش در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با جهاددانشگاهی، این نهاد را یکی از برکات علمی و آموزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: ان‌شاءالله انعقاد این تفاهم‌نامه منجر به تحقق شعار سال شود.

جهاد دانشگاهی از برکات علمی و آموزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است/لزوم برخورد علمی با تعارض منافع در آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با جهاددانشگاهی با حضور یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش؛ حمیدرضا طیبی، رئيس جهاددانشگاهی و قاسم احمدی‌لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش امروز دوشنبه، ۵ اردیبهشت‌ماه در ساختمان این وزارتخانه برگزار شد.

قاسم احمدی‌لاشکی، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ابتدای این مراسم اظهار کرد: در تلاش هستیم مدیریت تعارض منافع را در آموزش و پرورش به درستی دنبال کنیم. 

وی ادامه داد: لایحه مدیریت تعارض منافع چند بار به مجلس رفت‌ که در نتیجه، فروردین امسال، یک فوریت آن تصویب شد اما وزارت آموزش و پرورش خیلی زودتر این قضیه را دنبال کرد.

احمدی‌لاشکی افزود: وزارت آموزش و پرورش به طور استمرار و چند مرحله‌ای کار را دنبال کرد و در ابتدا نزدیک‌ترین افراد را آغاز کردیم که ۱۸۴ مشمول بخشنامه شناسایی شدند که یا با آنها خداحافظی شد یا امکانات را رها کردند.

حمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی نیز در این مراسم گفت: با توجه به اهمیت و کار زیرساختی آموزش و پرورش برای تربیت دانش‌آموزان، سعی داریم بهترین همکاری را با این وزارتخانه داشته باشیم.

طیبی افزود: زمینه همکاری‌های گسترده با آموزش و پرورش به ویژه در راستای تحقق شعار سال وجود دارد.

یوسف نوری، وزير آموزش و پرورش نیز در انتهای این مراسم با بیان اینکه جهاددانشگاهی یکی از برکات علمی و آموزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: سال گذشته در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جهاددانشگاهی بسیاری از ظرفیت‌های این نهاد را از نزدیک مشاهده کردم و شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های صنعت و فناوری‌های نوین بودم.

نوری در ادامه شفافیت، عدالت‌ و فسادستیزی را از شعارهای اساسی دولت سیزدهم دانست و گفت: یکی از ارکان حکمرانی شایسته، قانون‌گرایی است و در این راستا باید جلوی تعارض منافع را بگیریم.

وزير آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه جزو پاک‌ترین دستگاه‌های دولت است، گفت: خیلی به ندرت موارد تعارض منافع در آموزش و پرورش دیده شده است و ما در مواجهه با این موارد باید برخورد علمی داشته باشیم. 

نوری در پایان اظهار کرد: ان‌شاءالله شاهد تفاهم‌نامه‌ای با جهاددانشگاهی در راستای تحقق شعار سال و همچنین تحقق سند تحول آموزش و پرورش خواهیم بود. 

براساس این تفاهم نامه که به امضای طیبی و نوری رسید، مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه وابسته به جهاددانشگاهی با حمایت حوزه پژوهش و فناوری این نهاد تصمیمات لازم را در قالب یک کارگروه اجرایی با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارت آموزش و پرورش اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha