غیرمسلمانان؛ مهمان ضیافت افطار مسجد بولتون
کد خبر: 4052418
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱

غیرمسلمانان؛ مهمان ضیافت افطار مسجد بولتون

بزرگترین مسجد بولتون در منچستر انگلیس میزبان مراسم افطاری با حضور شهروندان پیرو دیگر ادیان و مذاهب بود.

به گزارش ایکنا  به نقل از Bolton News، این مراسم به میزبانی مسجد جامع زکریا و با مشارکت شورای مساجد بولتون (BCOM) برگزار شد. هدف از این مراسم، آشنایی بیشتر غیرمسلمانان با آموزه‌های اسلام و فریضه روزه‌داری در ماه رمضان بود.

از جمله مهمانان برجسته این مراسم می‌توان به مارتین کاکس، رئیس اجرایی بیمارستان بولتون و یاسمین قریشی، نماینده مجلس اشاره کرد. همچنین نمایندگانی از پلیس منچستر و خدمات آتش‌نشانی محلی نیز در این مراسم حضور داشتند.

این مراسم با حضور عضو اجرایی شورای مساجد بولتون افتتاح شد و پس از آن مولانا طلحه از اعضای مسجد زکریا و سخنگوی این شورا در مورد فضیلت ماه مبارک رمضان صحبت کرد.

سخنگوی شورای مساجد بولتون گفت: ماه رمضان خانواده‌ها و جوامع را به هم نزدیک می‌کند و دوره تأمل و آرامش است. این به جامعه اجازه می‌دهد تا دست یاری و عطوفت خود را به سوی افرادی از دیگر ادیان دراز کند. گرد هم آوردن پیروان ادیان مختلف در این مراسم افتخار بزرگی بود که نشان دهنده اتحاد قوی و انسجام جامعه در بولتون است.

بولتون(Bolton) یکی از شهرهای منچستر بزرگ در شمال غرب انگلستان است. این شهر در ۱۶ کیلومتری شمال غرب منچستر واقع و در میان چندین شهر و روستای کوچکتر احاطه شده‌ است که در مجموع به عنوان محدوده کلان‌شهر بولتون نامیده می‌شوند و در این میان بولتون مرکز حکومتی این مجموعه به حساب می‌آید. جمعیت این شهر ۱۳۹٬۴۰۳ نفر و جمعیت کلان‌شهر حدود 288 هزار نفر است.

حدود 32 هزار مسلمان در شهر بولتون زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha