طعم روزه‌داری برای گردشگران مسلمان در آمریکا
کد خبر: 4049453
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

طعم روزه‌داری برای گردشگران مسلمان در آمریکا

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به مناسبت ماه مبارک رمضان به معرفی رستوران‌ها جهت صرف افطار و سحری و مکان‌های اقامه نماز در ایالت‌های مختلف آمریکا پرداخته تا گردشگران مسلمان بتوانند در ماه مبارک از این امکانات استفاده کنند.

معرفی اماکن صرف افطار و برپایی نیایش‌های رمضانی در آمریکا/آمادهبه گزارش ایکنا به نقل از العربی الجدید، در این گزارش به معرفی رستوران‌ها جهت صرف افطار و سحری، مکان‌های اقامه نماز و یا برگزاری فعالیت‌های فرهنگی و دینی مسلمانان بعد از نماز عشا در ایالت‌های مختلف آمریکا پرداخته شده که گردشگران بتوانند در ایام ماه مبارک رمضان از این امکانات استفاده کنند.

نیویورک

با گذشت دو سال از شیوع همه‌گیری کرونا که موجب جذب تعداد محدود گردشگر در نیویورک و دیگر شهرهای آمریکا شده بود، این شهر شلوغ در ایام ماه رمضان دوباره پذیرای میلیون‌ها نفر از سراسر جهان است؛ در طول ماه رمضان، با توجه به اینکه در این شهر حداقل 600 هزار مسلمان از همه ملیت‌ها، به ویژه از کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند که خواهان غذاهای حلال هستند، گزینه‌ها برای صرف افطار گردشگران نیز متنوع است.

در خیابان‌های نیویورک، ماشین‌هایی متعلق به جوانان مصری به چشم می‌خورد که یک پرس غذا شامل برنج و گوشت و یا مرغ به همراه دسر و سالاد سبزیجات را  با قیمت 7 تا 10 دلار در اختیار روزه‌داران برای افطار قرار می‌دهند.

خودروهای این جوانان در بسیاری از خیابان‌های نیویورک و نزدیک چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و زیر تابلوی «ذا حلال ...جایز»(بچه های حلال) مستقر و ساندویچ‌های مختلفی نیز سرو می‌شود.

در پایتخت آسمان خراش‌ها، عطر ادویه و گوشت کبابی در یک رستوران کوچک افغانستانی در خیابان استوریا هم می‌تواند جذاب باشد.

معرفی اماکن سرو افطار و برپایی نیایش‌های رمضانی در آمریکا/آماده

در خیابان شلوغ استارلینگ نیز رستوران‌های زنجیره‌ای عربی و آسیایی وجود دارد. از کباب گرفته تا انواع غذاها با گوشت بره و غیره.

غذاهای مصری، لبنانی و غذاهای مختلف از کشورهای مالزی و بنگلادش گزینه‌های زیادی را پیش‌روی گردشگران می‌گذارد تا بتوانند غذاهای مختلف را امتحان کنند. در ساعت افطار، خیابان بسیار شلوغ می‌شود. در خیابان‌های دیگر نزدیک منهتن، رستوران‌های ترکی وجود دارد که برای گردشگران روزه دار افطار سرو می‌کنند.

معرفی اماکن سرو افطار و برپایی نیایش‌های رمضانی در آمریکا/آماده

در محله Upper East Side منهتن، گردشگران می‌توانند از فعالیت‌هایی که بعد از نماز عشاء انجام می‌شود لذت ببرد، زیرا مرکز فرهنگی اسلامی صدها مسلمان را برای نماز گرد هم می‌آورد .

معرفی اماکن سرو افطار و برپایی نیایش‌های رمضانی در آمریکا/آماده

واشنگتن

در واشنگتن، پایتخت آمریکا، ماه رمضان نمادهای خاص خود را دارد. در این شهر مسلمانان با اقامه نماز جماعت، تراویح و انجام فعالیت‌های مختلف در مساجد، ماه روزه‌داری را گرامی می‌دارند.

معرفی اماکن سرو افطار و برپایی نیایش‌های رمضانی در آمریکا/آماده

مراکز اسلامی در واشنگتن در وقت سحر و افطار باز هستند و مسلمانان می‌توانند برای اقامه نماز به این مراکز رفته و همچنین از سخنرانی های دینی نیز استفاده کنند.

در خیابان دوم تا خیابان دهم نیویورک به مجموعه بزرگی از رستوران‌های ترکی دسترسی دارید که  وعده‌های غذایی ویژه افطار برای مسلمانان سرو می‌کنند.

مرکز اسلامی در واشنگتن نیز مسلمانان را برای صرف وعده افطار در مساجد دعوت می‌کند؛ جایی که جمعی از خیرین هر شب با پهن کردن سفره به نمازگزاران مسلمان افطاری می‌دهند.

فلوریدا

در شهر اورلاندو ایالت فلوریدا، گزینه‌ها برای انتخاب رستوران‌های غذای حلال و صرف وعده افطاری متنوع است. رستوران‌های عربستانی و عراقی در این شهر زیاد هستند که در ماه رمضان درب‌هایشان از وقت افطار تا سحر به روی روزه‌داران مسلمان و حتی غیرمسلمانان باز است.

در خیابان جکسون ویل رستوران‌هایی وجود دارد که غذاهای خاورمیانه را در ماه رمضان سرو می‌کنند.

در فلوریدا همچنین تعداد زیادی مسجد وجود دارد که شرکت در تمام جشن‌های دینی را برای گردشگران آسان می‌‌کند.

معرفی اماکن سرو افطار و برپایی نیایش‌های رمضانی در آمریکا/آماده

آلاسکا

در آلاسکا ساعات روزه‌داری مسلمانان به 19 ساعت در روز می‌رسد و از همین رو معمولا گردشگران مسلمان ترجیح می‌دهند در این ماه از این ایالت دیدن نکنند.

اتباع بیش از 100 کشور جهان در آلاسکا زندگی می‌کنند و از همین رو پیدا کردن غذاهای حلال در آنجا دشوار نیست، به ویژه در رستوران‌های عراقی که وعده‌های افطار و سحری را برای مسلمانان روزه دار سرو می‌کنند.

یافتن مراکز دینی اسلامی در آلاسکا نیز کار دشوار نیست؛ مسجد الراشد و مرکز فرهنگی اسلامی از نمونه‌های این مراکز است که مسلمانان در طول ماه مبارک رمضان مراسم‌های دینی را در آنجا برگزار می‌کنند.

معرفی اماکن سرو افطار و برپایی نیایش‌های رمضانی در آمریکا/آماده

انتهای پیام
captcha