بیانیه سازمان همکاری اسلامی در حمایت از قدس شریف
کد خبر: 4052507
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
تحولات فلسطین/

بیانیه سازمان همکاری اسلامی در حمایت از قدس شریف

سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای بر خط قرمز بودن قدس شریف و مسجدالاقصی برای مسلمانان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خالد مشعل در سخنانی در نشست ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین با حضور صدها نفر از شخصیت‌های برجسته اسلامی و حامیان فلسطین از 40 کشور دنیا تصریح کرد که استراتژی دشمن صهیونیستی مبتنی بر سیطره نهایی بر سرتاسر سرزمین فلسطین است و این رژیم به هر شیوه‌ای در تلاش برای یکسره کردن نبرد در مسجدالاقصی است.

مشعل بیان کرد که ملت فلسطین با تکیه بر حق خود در قدس و مسجدالاقصی، شجاعانه در برابر تجاوزات اشغالگران اسرائیلی ایستاد و ثابت کرد که این مسجد تنها متعلق به مسلمانان است و یهودیان هیچ حقی در آن نداشته و ندارند.

وی عنوان کرد که به رغم نابرابر بودن امکانات، عزم و اراده ملت فلسطین بر اراده و خواسته صهیونیست‌ها پیروز شد.

مشعل گفت: پیشگام نبرد اخیر در مسجدالاقصی، گروهی از جوانان و زنان مبارز و معتکف فلسطینی در مسجدالاقصی بودند که به نیابت از امت به دفاع از قبله نخست برخاستند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج تأکید کرد که حوادث و رخدادهای اخیر ثابت کرد که زندگی حقیقی یعنی زیستن زیر پرچم جهاد و مقاومت و رباط و چه بهتر که جهاد و مقاومت زیر پرچم قدس و مسجدالاقصی باشد و اگر امت بر سر این با یکدیگر اجماع نکنند، بر سر چه چیزی اجماع خواهند کرد؟

خالد مشعل ضمن تأکید بر ضرورت آمادگی همیشه ملت و مقاومت فلسطین، عنوان کرد که اعتکاف در ماه مبارک رمضان یک وظیفه جهادی است و اعتکاف خط مقدم دفاع از قدس و مسجدالاقصی است.

مشعل خواستار تشکیل ارتش الاقصی در میان امت و مشارکت همه در آن و همراهی با نبرد ملت فلسطین شد.

وی گفت: تحرکات مردمی، سیاسی، رسانه‌ای و حمایت‌های مالی خوب و ضروری است اما مهم‌تر از همه تشکیل ارتش الاقصی است.

سازمان همکاری اسلامی: قدس شریف و مسجدالاقصی خط قرمز امت اسلامی است

کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در نشست فوق‌العاده غیرعلنی که در سطح نمایندگان دائمی در جده عربستان سعودی برگزار شد، تأکید کرد: قدس شریف و مسجد مبارک الاقصی، نخستین قبله مسلمانان خط قرمز امت اسلامی است و بدون رهایی کامل آن از اشغالگری و بازگشت به آغوش ملت فلسطین و امت اسلامی، امنیت و ثبات در فلسطین حاصل نمی‌شود.

این کمیته از کشورهای عضو خواست تا با متحد ساختن تلاش‌های جمعی و منفرد در راه حمایت از مسجدالاقصی و قدس شریف با جنایت‌های رژیم صهیونیستی مقابله کنند و از مردم ثابت‌قدم فلسطین در مقابل حملات وحشیانه این رژیم حمایت کنند.

سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستار احترام به تصمیمات این سازمان در رابطه با موضوع فلسطین و تلاش برای اجرای آن شد، چرا که این مسئله محوری امت اسلامی است.

نشست سازمان همکاری اسلامی به درخواست جمهوری اندونزی و در واکنش به تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی برگزار شد.

ادعای شاباک مبنی بر دستگیری یک گروه هفت نفره وابسته به جهاد اسلامی

سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، شاباک، مدعی شد که یک تیم 7 نفره وابسته به جنبش جهاد اسلامی فلسطین که قصد اجرای عملیات ضد اسرائیلی در کرانه باختری را داشت، بازداشت کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، منابع عبری زبان اعلام کرده‌اند که اعضای این گروه 7 نفر و همگی از ساکنان جنین و روستاهای اطراف آن هستند که در بین آن‌ها يك زن 40 ساله هم دیده می‌شود.

شاباک تأکید کرد که یکی از رهبران جهاد اسلامی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه، از طریق شبکه‌های اجتماعی اعضای این گروه را جمع‌آوری کرده است.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که یاسمین شعبان زن 40 ساله ساکن اردوگاه جنین که 4 فرزند هم دارد، یکی از اعضای این گروه است که قبلاً هم به اتهام طرح‌ریزی برای اجرای عملیات ضد رژیم صهیونیستی بازداشت شده بود.

شاباک می‌گوید که یاسمین شعبان واسطه بین این رهبر جهاد اسلامی در غزه و دیگر اعضای این گروه در کرانه باختری بوده است.

در بیانیه شاباک آمده است که یکی دیگر از بازداشت‌شدگان، محمد یاسین جوان فلسطینی ساکن روستای دیر ابوضیف در مجاورت جنین است که شماری از جوانان این روستا را جذب این گروه کرده بود و تمامی این افراد بازداشت شده‌اند.

شاباک اعلام کرده که هدف اصلی این گروه، اجرای عملیات ضد اسرائیلی در کرانه باختری بوده است.

انتهای پیام
captcha