عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شرّ عظیم است
کد خبر: 4072227
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
خالد مشعل:

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شرّ عظیم است

رئیس جنبش حماس در خارج از کشور با توصیف عادی‌سازی روابط با اشغالگران صهیونیست به عنوان شرّ عظیم، خواهان استفاده از تمام ابزارهای ممکن برای مقابله با آن شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج از کشور، در یک گردهمایی که با حضور نخبگانی جوان از چهل کشور اسلامی سخن می‌گفت، از این جوانان خواست تا با تحمل دشواری‌ها وطن خود را آباد کنند و در کنار مقاومت علیه دشمن صهیونیستی با هدف آزادسازی قدس شریف و سرزمین فلسطین، به مسائل کشورهای خود نیز بپردازند.

وی در این گردهمایی که در ضمن برپایی مجمع پیشگامان جوان جهان اسلام در استانبول، برگزار شده بود، تصریح کرد: مسئله فلسطین مسئله اساسی جهان اسلام است.

مشعل به احزاب حاکم و فعال در کشورهای عربی و اسلامی توصیه کرد که با همدیگر همکاری و مشارکت کنند و از این طریق ضمن به دست آوردن منافع مشترک راه مداخله خارجی را نیز سد کنند.

وی همچنین خواهان ارتباط گسترده کشورهای اسلامی با همدیگر، حل مشکلات به شیوه‌ای عقلانی و همچنین برطرف ساختن بحران‌ها شد.

رئیس جنبش حماس در خارج از کشور با اشاره به بحران اوکراین و برخورد با پناهندگان این کشور و مقایسه آن با بحران فلسطین، از استانداردهای دوگانه غرب در مواجه با این بحران انتقاد و تصریح کرد: چگونه است که غربی‌ها، ایستادگی اوکراینی‌ها را مقاومت و مقاومت فلسطین را تروریسم توصیف می‌کنند.

خالد مشعل همچنین با ابراز رضایت از دستاوردهای حماس در مقابله با رژیم صهیونیستی تأکید کرد: این جنبش معصوم نیست، اما از اشتباهات خود درس گرفته و مسیر خود را تصحیح می‌کند.

انتهای پیام
captcha