سیاست اسرائیل در هدف گرفتن فلسطینیان مسیحی و مسلمان شکست خورده است
کد خبر: 4051889
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۶
حماس و جهاد اسلامی:

سیاست اسرائیل در هدف گرفتن فلسطینیان مسیحی و مسلمان شکست خورده است

جنبش حماس و جهاد اسلامی ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوعیت ورود صدها مسیحی به کلیسای القیامه برای حضور در مراسم موسوم به شنبه نور تأکید کردند، قدس پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند و سیاست رژیم اشغالگر در مورد هدف قراردادن فلسطینیان مسیحی و مسلمان شکست خورده است.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، عزت الرشق، رئیس دفتر اطلاع رسانی حماس تأکید کرد: یورش امروز نظامیان صهیونیست به کلیسای القیامه و هتک حرمت این مکان مقدس با زور سلاح و اعمال محدودیت برای برپایی مراسم جشن عید مسیحیان، اقدامی نژادپرستانه و نقض آشکار آزادی عبادت در اماکن مقدسه است.

الرشق افزود: جنبش حماس، مخالفت مسیحیان و مسلمانان فلسطینی را با این اقدامات خصمانه ارج می‌نهد؛ شهر قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند؛ ما از همه ملت فلسطین می‌خواهیم با تخلفات اسرائیل مقابله کنند؛ جامعه بین‌الملل نیز باید سیاست یک بام و دو هوا در برخورد با آرمان فلسطین را متوقف کند.

جنبش جهاد اسلامی تداوم هتک حرمت مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

طارق عزالدین، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم در بیانیه‌ای خبری گفت: ما تجاوز آشکار به آزادی عبادت و انجام شعائر دینی را محکوم و تأکید می‌کنیم که دشمن با سیاست تروریستی خود همه طیف‌های ملت ما و مقدسات اسلامی و مسیحی را هدف گرفته است.

این جنبش افزود: نظامیان اشغالگر با تنگ کردن عرصه بر مسیحیان فلسطینی و جلوگیری از آزادی عمل آنها با ایجاد پست‌های بازرسی و بستن درب‌های منتهی به کلیسای القیامه در شهر قدس مانع رسیدن آنها به کلیسا برای حضور در مراسم شنبه نور شدند.

جهاد اسلامی خواستار وحدت ملت فلسطین برای رویارویی با این تجاوز مستمر و دفاع از حق ملت فلسطین برای عبادت در اماکن مقدسه خود شد و گفت: این رفتارهای رژیم اشغالگر هرگز از مقاومت و اراده ملت فلسطین و پایبندی آنها به سرزمین خود نمی‌کاهد.

نظامیان صهیونیست امروز با استقرار گسترده در بخش قدیمی قدس مانع رسیدن فلسطینیان و شماری از شهروندان مصری مسیحی به کلیسای القیامه برای حضور در مراسم موسوم به شنبه نور مسیحیان شدند.

نظامیان صهیونیست همچنین به داخل کلیسای القیامه یورش آوردند و با چند نفر از رجال دینی در ورودی و داخل کلیسا درگیری فیزیکی داشتند.

 

انتهای پیام
captcha