چینش نهادهای دولتی در نمایشگاه قرآن مناسب نیست
کد خبر: 4052739
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
سیدحسین موسوی‌بلده بیان کرد:

چینش نهادهای دولتی در نمایشگاه قرآن مناسب نیست

رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه قرآن برنامه‌های تبلیغی و ترویجی خاصی را شاهد نبودیم و چینش بخش نهاد‌های نمایشگاه قرآن صحیح نبود، در ادامه خبر از افزایش تعداد دارالقرآن‌های مرکزی شهر تهران داد.

سیدحسین موسوی بلدهسیدحسین موسوی‌بلده، رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه نمایشگاه امسال رونق چند سال قبل را ندارد، گفت: امسال در غرفه شورای عالی قرآن شهرداری تهران بیشتر فعالیت‌مان را به گفت‌وگو‌ و دیدار با اهالی قرآن اختصاص دادیم.

این فعال قرآنی با بیان اینکه در این دوره از نمایشگاه قرآن برنامه‌های تبلیغی و ترویجی خاصی را شاهد نبودیم، گفت: شاید این موضوع به واسطه محدودیت‌ها، عجله و افتادن در بروکراسی اداری بوده است اما انتظار ما از نمایشگاه امسال بسیار بالاتر بود.

رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران با اشاره به اینکه طی سال‌های قبل که نمایشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شد و کرونا نبود بار برنامه‌های ما بسیار بالا بود، تصریح کرد: در آن دوره‌ بسیاری از شخصیت‌های سیاسی، دینی، فرهنگی و اجتماعی برای بازدید در نمایشگاه و غرفه ما حاضر می‌شدند و گفت‌وگو می‌کردند، اما امسال از این موارد بی‌بهره بودیم.

موسوی‌بلده اظهار کرد:‌ نمایشگاه امسال در بحث نهاد‌ها و حضور برخی از شخصیت‌ها موفق بوده است، اما انتظاری که از گستردگی فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور داشتیم محقق نشد. البته جایگاه استقرار غرفه ما در حد فعالیت شهرداری تهران اختصاص نیافته نبود.

وی با بیان اینکه امسال توفیقاتمان نسبت به دعوت از دارالقرآن‌های مرکزی شهرداری تهران در سطح مناطق بسیار کمتر از ادوار گذشته بود و آنچه که انتظار داشتیم محقق نشد، گفت: در مجموع چینش بخش نهاد‌های نمایشگاه قرآن صحیح نبود.

رئیس شورای عالی قرآن شهرداری تهران با تاکید بر اینکه هیچ سازمان، نهاد یا وزارتخانه‌ای به اندازه شهرداری تهران در خدمت نمایشگاه قرآن کریم نیست، افزود: این خدمات از حمل و نقل عمومی گرفته تا خدمات شهری، نظافت، آتش‌نشانی و بنر‌های تبلیغاتی سطح شهر که به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سطح شهر نصب شده است هزینه در بر دارد، اما با وجود این کمک‌ها و اینکه ما در خدمت نمایشگاه قرآن هستیم، اما مسئولان نمایشگاه نتوانستند انتظارات ما را برآورده کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر افزایش تعداد دارالقرآن‌های مرکزی شهر تهران به ایکنا گفت: اگر همچنان این مسئولیت را داشته باشم، این کار را انجام خواهیم داد. امروز از ۲۲ منطقه تهران تنها ۱۰ دارالقرآن مرکزی داریم و ضروری است که سایر مراکز را با تایید و همراهی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha