دولت محدودیتی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی قائل نیست
کد خبر: 4053319
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
محمدمهدی اسماعیلی:

دولت محدودیتی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی قائل نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تکریم از خادمان قرآن کریم که با حضور رئیس جمهور در محل برپایی نمایشگاه قرآن برگزار شد، اظهار کرد: دولت مردمی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی هیچ محدودتی قائل نیست.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد دولت یازدهم

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای صحبت های خود در بیست و هفتمین دوره آیین تکریم از خادمان قرآن کریم ضمن خیرمقدم خدمت حاضران در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکریم که در آغاز کار دولت مردمی توانستیم بعد از دو سال وقفه نمایشگاه بزرگ قرآنی را برگزار کنیم.

وی افزود: بعد از دو سال که درگیر بیماری کرونا بودیم با همت دولت و واکسیناسیون عمومی که رخ داد کشور توانست از این گردنه عبور کند. در روزهای ابتدایی که برای آغاز نمایشگاه برنامه‌ریزی می‌کردیم دوستان پیشنهاد برگزاری مجازی این رویداد را دادند، اما به مدد اخلاص و کار جهادی همکاران در وزارت ارشاد و معاونت قرآن و عترت و دستگاه‌هایی همچون سازمان اوقاف، وزارت آموزش و پرورش، وزارت میراث فرهنگی، شهرداری تهران، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی و ... توانستیم این کار را به سرانجام برسانیم.

اسماعیلی تصریح کرد: نزدیک به 14 روز مردم عزیز ما در شهر تهران مهمان این نمایشگاه بزرگ بودند. در برآورد اولیه 18 هزار مترمربع برای برپایی این نمایشگاه پیشنهاد شد، اما امروز بیش از 40 هزار مترمربع فضا در اختیار برگزارکنندگان قرار گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه از استقبال بیش از یک میلیون نفر بازدیدکننده تا امروز از نمایشگاه قرآن خبر داد و بیان کرد: در شب‌های تعطیل سیل جمعیت به اندازه‌ای زیاد بود که برخی از بازدیدکنندگان پشت درب‌های ورودی نمایشگاه ماندند و از همین جا از همه آنها عذرخواهی می‌کنیم.

اسماعیلی در ادامه به همکاری خوب جامعه قرآنی در برپایی نمایشگاه قرآن اشاره و عنوان کرد: دولت مردمی با کمک موسسات و با همراه مردم کار را پیش می‌برد. امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 2500 موسسه قرآنی – مردمی که مجوز فعالیت دارند وجود دارد که مردم با علاقه کارهای آنها را دنبال می‌کنند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال بیش از 45 فعالیت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است، در ادامه به برخی از ویژگی‌های این رویداد بزرگ اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه خانواده‌محور بودن آن است که در زمان برپایی نمایشگاه مشاهده می‌کردیم خانواده‌ها در زمان افطار گرد هم جمع آمده و به انجام فرائض دینی می‌پرداختند.

وزیر ارشاد افزود: ویژگی دیگر این دوره از نمایشگاه پرداختن به مسئله نوجوانان و کودکان و برنامه‌هایی ویژه‌ای بود که برای آنها در نظر گرفته بودند. نکته دیگر توجه به آموزه‌های قرآنی به عنوان چراغ راه و مسیر است که در نمایشگاه شاهد آن بودیم.

اسماعیلی تصریح کرد: در این نمایشگاه به حوزه عفاف و حجاب توجه ویژه‌ و در طبقه دوم مصلی غرفه‌های ویژه‌ای برای ارائه محصولات عفاف و حجاب در نظر گرفته شد. این نمایشگاه محل بروز برخی از دلبستگی های معنوی بود. ان‌شاءالله بتوانیم با مساعدت و قولی که از رئیس‌جمهور محترم دریافت کرده‌ایم این نمایشگاه را بازه‌های زمانی مختلف و در استان‌ها و در دانشگاه‌ها نیز برگزار کنیم تا نمایشگاه قرآن محدود به ماه مبارک رمضان و شهر تهران نشود.

وی در پایان به برگزاری مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این جلسه در آغاز کار دولت مردمی آغاز کاری برای فعالیت‌های مردمی شود. ما اعضای هیئت دولت خود را خادمان کوچک قرآن کریم می‌دانیم و دولت مردمی هیچ محدودیتی برای توسعه و حمایت از فعالیت‌های قرآنی قائل نیست و ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن و عترت را در عرض سایر معاونت‌ها قلمداد نمی‌کنیم، بلکه این معاونت در طول سایر فعالیت‌ها قرار دارد.

انتهای پیام
captcha