ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان برای برپایی نمایشگاه قرآنی محله‌محور
کد خبر: 4053591
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵

ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان برای برپایی نمایشگاه قرآنی محله‌محور

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: برپایی نمایشگاه‌های قرآنی محله‌محور در مکان‌های موجود محلی، بوستان‌ها و فضای سبز شهری، ضروری است و دستگاه‌های فرهنگی استان برای برپایی نمایشگاه قرآنی محله‌محور باید با همدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از ستاد خبری نمایشگاه قرآن کریم «بر آستان بهشت»، نرجس نیازمند، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم، در حاشیه بازدید از این نمایشگاه بیان کرد: نمایشگاه امسال دارای ابعاد و ویژگی‌های مختلفی است، علاوه بر متبرک و مزین بودن نام آن به قرآن کریم، در هر غرفه به یک موضوع تخصصی پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه بارزترین ویژگی نمایشگاه قرآن امسال توجه به تدبر در قرآن کریم در غرفه‌‌های حاضر بود، افزود: ضرورت آموزش قرائت و حفظ قرآن کریم به ویژه در ماه مبارک رمضان بر کسی پوشیده نیست، اما مهم‌تر از آن تشویق و ترغیب مخاطبین به سمت تدبر در مفاهیم و آموزه‌های قرآنی است.

نیازمند استقبال ویژه کودکان و نوجوانان از این نمایشگاه را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: این نمایشگاه با توجه به برنامه‌های متنوع غرفه کودک و نوجوان و همچنین اجرای سرود و تواشیح توسط این گروه سنی، برای کودکان و نوجوانان جذاب‌تر به نظر می‌رسید و در این حوزه متولیان امر بسیار مطلوب عمل کردند.

وی با اشاره به عرضه تولیدات نرم‌افزارهای غنی و ارزشمند برخی از موسسات قرآنی ویژه حفظ و آموزش قرائت قرآن کریم برای کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه، بیان کرد: قسمت اجرای زنده گروه‌های سرود و تواشیح کودکان و نوجوانان و اکران فیلم موقعیت مهدی در شب‌های نمایشگاه توجه عموم بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کرد و به پر ازدحام‌ترین بخش نمایشگاه تبدیل شده بود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر قم، برپایی نمایشگاه قرآن کریم در جوار آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) را مورد توجه قرار داد و افزود: تجربه برپایی این نمایشگاه در یک مکان عمومی نشان داد که مسلما اگر در سایر نقاط مختلف شهری نیز نمایشگاه‌های قرآنی و فرهنگی برپا شود، با استقبال عمومی مواجه خواهد شد.

وی به ضرورت هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف فرهنگی استان برای برپایی نمایشگاه قرآنی محله‌محور در طول سال اشاره کرد و ادامه داد: برپایی نمایشگاه‌های قرآنی محله‌محور در مکان‌های موجود محلی، بوستان‌ها و فضای سبز شهری، ضروری است و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری هم پای کار خواهند آمد و مجموعه شهرداری همکاری‌های را لازم را در این زمینه انجام خواهند داد.

نیازمند در پایان تصریح کرد: سال گذشته موضوع حمایت‌ از موسسات قرآنی استان را در دستور کار قرار دادیم و در تلاش هستیم این روند ادامه داشته باشد.

یادآور می‌شود، نمایشگاه قرآن کریم «بر آستان بهشت» امروز نهم اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
captcha