هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش پرداخت فطریه
کد خبر: 4054172
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳

هشدار پلیس فتا درباره کلاهبرداری در پوشش پرداخت فطریه

رئیس پلیس فتای البرز گفت: با توجه به فرارسیدن عید سعید فطر، کاربران چنانچه قصد پرداخت فطریه و کفاره روزه خود در بستر فضای مجازی یا از طریق مؤسسه‌های خیریه را دارند نسبت به اصالت آنها اطمینان و سپس اقدام به پرداخت وجه کنند.

پلیس فتا

سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: هموطنان برای هرگونه پرداخت فطریه و کفاره، فقط از طریق ارگان‌های ذی‌‌صلاح که توسط رسانه‌های رسمی اعلام شده، اقدام و از پرداخت‌های اینترنتی در این گونه صفحات خودداری کنند.

وی افزود: در این شرایط سوءاستفاده‌کنندگان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران فضای مجازی را دارند تا از حساب‌های آنها برداشت غیرمجاز کنند.

جلیلیان بیان کرد: در این شرایط افراد سودجو و کلاهبردار با ایجاد صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی با عناوین فریبنده و قرار دادن شماره حساب و نشانی جعلی سعی در ترغیب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

رئیس پلیس فتای البرز یادآور شد: کاربران به‌ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد کمک انسان دوستانه را دارند به صفحه‌های معتبر مراجعه تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.

جلیلیان گفت: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی(فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغ وابسته به ارگان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی، اقدام به برداشت‌های غیرمجاز می‌کنند.

وی تأکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha